Personalizace v SMS marketingu: jak vám pomůže získat zákazníky?

Marketingová komunikace
30. 11. 2023

Ačkoliv zlatá éra SMSek už je dávno za námi, SMS marketing rozhodně není! Určitě nad tímto jednoduchým a efektivním způsobem, jak oslovit zákazníky, neohrnujte nos a pojďte se naopak přiučit, jak ho pořádně chytit za pačesy. Sepsali jsme jeho hlavní výhody i praktické rady, jak ho využít.

Personalizace v SMS marketingu: jak vám pomůže získat zákazníky?

Jaké jsou hlavní výhody SMS zpráv? 

I když většina lidí dneska spíš na svých smartphonech chatuje nebo projíždí sociální sítě, jsou SMS zprávy stále mocnou zbraní, kterou můžete využít pro zvýšení prodejů nebo navázání vztahu se zákazníky. Máme pro vás hned 2 zásadní „proč“:

1. Doručitelnost 

Mobilní data využívá podle statistik (k roku 2023) celkem 74 % Čechů vlastnících chytrý telefon, ale rozhodně to neznamená, že jsou k internetu připojení nonstop. 

Na druhou stranu mobilní telefon jako takový má v ČR podle ČSÚ 99 % osob starších 16 let (77 % smartphone, 23 % tlačítkový) – všech těchto 99 % lidí můžete kontaktovat pomocí SMS zprávy, bez ohledu na to, zda jsou zrovna připojení k internetu nebo jestli pořád mají Nokii 3310. 

Zkrátka pomocí SMS zpráv oslovíte nejvíce lidí – můžete kontaktovat prakticky kohokoliv a kdykoliv, i když není zrovna online.  

2. Rychlost a cena 

Doručenou SMS si podle průzkumů přečte 98 % lidí, z čehož celých 95 % to udělá už během prvních 3 minut. Srovnejte si to s metrikami toho, kolik lidí otevře váš newsletter. Navíc vzhledem k tomu, kolik lidí si SMS zprávu opravdu přečte, jsou náklady za její odeslání (které už tak nejsou velké) opravdu minimální.  

Personalizace SMS zpráv 

Personalizace je pojem, který v marketingu slyšíte prakticky neustále. Personalizace je totiž něco, co dříve nebylo možné a velmi pravděpodobně za několik let už také nebude (kvůli ochraně osobních údajů, která se stále zpřísňuje). Teď je na ni ten nejlepší čas a je třeba ji využít naplno.  

Pokud použijete programy pro automatické rozesílání SMS zpráv, nejen že snížíte chybovost o 61 %, ale především můžete snadno segmentovat publika, na která budete cílit jednotlivé SMS kampaně a používat řadu dalších funkcí. 

Tip: Přečtěte si, jak vám prediktivní analýza umožní předpovědět chování zákazníků.

Jak personalizaci využít? 

  1. Nejjednodušší a zároveň efektivní způsob je přidání personalizovaného oslovení. Pokud máte o svých zákaznících komplexní data, můžete je oslovit přímo. Například: „Hezký den, Jiří“.  
  2. Vycházejte z dat o tom, co u vás zákazníci nakupují – podle toho jim můžete doporučit přesně to, co je zajímá. Když někdo pravidelně nakupuje kojeneckou výživu, hodí se mu doporučit i další produkty pro děti. Pokud někdo například nakupuje především rostlinné výrobky, nebudete mu posílat informaci, že jsou v akci klobásy. 
  3. Informujte, že se naskladnily novinky, které by mohly zákazníka zajímat – opět podle toho, co u vás nakupuje a dalších dat, která o něm víte.
  4. Oznamujte i praktické informace, jako že vaše prodejna mění otevírací dobu, bude otevřená i ve svátek nebo se následující měsíc rekonstruuje.

Propojení SMS kampaní a mailingu 

SMS marketing se hodí využívat i v propojení s e-mailovými kampaněmi. Například pošlete SMS, že na vašem e-shopu probíhá exkluzivní akce a že slevový kód zákazníci najdou právě v e-mailu (kde kromě kódu podrobněji popíšete i mechanismus akce).  

Nebo informujete o nové kolekci a zmíníte, že ty nejlepší kousky jste zákazníkům poslali právě do e-mailové schránky. Možností je spousta. 

Když použijete vhodný omnichannel nástroj – my se specializujeme na řešení od Infobip – snadno zařídíte, aby daný e-mail obdrželi všichni zákazníci, kterým jste poslali SMS. Funguje to i naopak, tj. aby se při odeslání e-mailu poslala i SMS na všechny relevantní příjemce. 

Tak zajistíte, že komunikace bude komplexní a bude na sebe vhodně navazovat.

Geolokace  

Ta se skvěle hodí právě v souvislosti s rychlostí a personalizací. Díky ní totiž můžete lidem posílat SMS zprávy, zrovna když jsou poblíž vaší prodejny. Ne všichni si to totiž uvědomují, ale GPS není závislá na internetu, to umožňuje snadnou lokalizaci chytrých telefonů bez ohledu na jejich typ a aktuální připojení.  

Tzv. geofencing – zónové monitorování – umožňuje poslat SMS lidem ve chvíli, kdy se jejich telefon ocitne v určité oblasti (podle souřadnic). Zákaznicí musí takovýmto monitorováním vaší společností samozřejmě souhlasit (stejně jako i se samotným zasíláním SMS zpráv).  

Díky geolokaci můžete také informovat zákazníky bydlící v určitých lokalitách o změnách a novinkách na prodejnách, které mají nejblíže. 

Informace o objednávce 

Samozřejmě nesmíme zapomínat ani na SMS zprávy, které zákazníky informují o stavu jejich objednávky, vyřízení reklamace, přijetí platby a tak dále. Těmto transakčním SMS jsme se blíže věnovali v tomto článku.

Příklady marketingových SMS zpráv 

Jedna SMS má jen 160 znaků bez diakritiky. Vměstnat sdělení do tohoto omezeného počtu znaků může být někdy výzva. Máme pro vás ale několik příkladů, jak taková zpráva může vypadat: 

  • [Jmeno], mate stale zajem o [produkt]? Na nasem e-shopu je ted ve sleve. Zadejte pri placeni kupon [kod] a ziskejte navic dalsi 5% slevu. 
  • Je nejvyssi cas zasobit se svymi oblibenymi produkty pred zacatkem prazdnin. [Kategorie] jsme ted ZLEVNILI o 20 %, tak honem, nez se vyprodaji. 
  • Vyhradili jsme NEJLEPSI NABIDKY nasim vernym zakaznikum. Prihlaste se ke svemu uctu a ziskejte pristup k exkluzivnim slevam sestavenym jen pro vas! 
  • Oslavte Svetovy den zvirat a udelejte vasim mazlickum radost. Stavte se dnes u nas na prodejne, kde na vas k nakupu ceka maly darek. 
  • Skvela zprava! Na Velikonocni pondeli mame otevreno. Az vam po kolede vyhladne, stavte se u nas na kousek pizzy. Na vsechny s vajickem mame 15 % slevu. 

Tip: Přečtěte si také o dalších trendech v mobilním marketingu

Nevýhody SMS marketingu 

  • Délka zprávy – někdy je náročné až nemožné vměstnat sdělení do jedné zprávy. Musíte pak odeslat dvě (čímž se zvýší náklady) nebo zvolit jiný způsob komunikace. 

  • Absence diakritiky – 1 SMS je 160 znaků bez diakritiky, jakmile byste ji přidali, délka SMS bude ještě kratší. Proto se většinou nepoužívá. Nevýhodou ale je, že text bez diakritiky se hůře čte.  

  • Odkazy – pokud chcete do SMS zprávy přidat odkaz, ubere vám drahocenné znaky. Můžete použít zkracovač odkazů jako je třeba bit.ly, který vám znaky ušetří, ale na druhou stranu takové odkazy pak můžou působit nedůvěryhodně.
  • Spamování – jakmile budete SMS zprávy posílat příliš často, riskujete, že tím zákazníky naštvete a budou vás považovat za SPAM. Můžou vám pak odebrat souhlas k rozesílání SMS na jejich číslo, a ještě si vás spojí s negativní emocí. Rozesílejte tedy jen příležitostně. 

  • Málo poutavé – do SMS nemůžete přidat obrázky ani videa, které by vaši zprávu udělaly atraktivnější. Je tedy dobré zapojit do komunikace se zákazníky i push notifikace nebo RCS zprávy.  

Tip: O rozdílu mezi RCS a SMS se více dočtete v jednom z našich předchozích článků. O push notifikacích jsme se zase rozepsali v trendech v mobilním marketingu

Automatizujte odesílání SMS zpráv 

Posílání automatizovaných, a hlavně personalizovaných SMS zpráv může být záležitostí jen pár kliknutí. Stačí k tomu mít správný nástroj, který zařídí sběr informací, rozesílku i vyhodnocování kampaní. Ozvěte se nám a my vám pomůžeme s implementací softwaru, se kterým budou SMS kampaně hračka.

Sdílet článek na sociálních sítích: > > >
Kontaktujte nás

Další články

Jak vytvořit nejlepší marketingové kampaně, které zaujmou a angažují vaše zákazníky? Jedním z nejefektivnějších nástrojů pro dosažení tohoto cíle je A/B testování. V článku se podíváme na to, jak může uživatelské testování významně přispět k optimalizaci hromadné personalizované e-mailové komunikace, a to skrze systematické experimentování a data-driven rozhodování, které zvyšuje efektivitu a relevanci marketingových kampaní.

Mailingový nástroj, pomocí kterého můžete provádět nejrůznější personalizované kampaně a cílit na rozličné segmenty zákazníků, je neodmyslitelnou součástí moderního marketingu. Poradíme vám, jak na e-mailing, aby všechny zprávy bezpečně dorazily svým příjemcům a vy jste získali nejen podrobnou analýzu, ale i mnoho dalšího.

>
© 2024 Copy General, Všechna práva vyhrazena.

Zásady zpracování osobních údajů

Nastavení cookies