7 klíčových faktorů při výběru e-mailingového nástroje

Marketingová komunikace
13. 10. 2023

Mailingový nástroj, pomocí kterého můžete provádět nejrůznější personalizované kampaně a cílit na rozličné segmenty zákazníků, je neodmyslitelnou součástí moderního marketingu. Poradíme vám, jak na e-mailing, aby všechny zprávy bezpečně dorazily svým příjemcům a vy jste získali nejen podrobnou analýzu, ale i mnoho dalšího.

7 klíčových faktorů při výběru e-mailingového nástroje

1. Velikost databáze kontaktů

Než začnete vhodný program vybírat, ujasněte si, jak velká je vaše cílová skupina, tj. kolik máte kontaktů ve své databázi. Pokuste se i odhadnout, jak moc se může v průběhu dalších let ještě rozrůst. Při výběru se pak dívejte, s jak velkou databází kontaktů zvládne mailingový nástroj pracovat. Některé jsou vhodné pro malé firmy s omezeným počtem příjemců, zatímco jiné jsou navržené pro velké korporace s desetitisíci kontaktů.

2. Možnost segmentace publik

E-mailing může být někdy nevděčný. Vkládáte spoustu úsilí a kreativity do vytvoření perfektního newsletteru, ale zákazníci, kteří mají schránku přeplněnou tunou podobných nabídek, budou tu vaši ignorovat. Obrovskou roli zde tedy hrají nabídky šité na míru konkrétním skupinám zákazníků. Statistiky společnosti Websiterating uvádějí, že pokud budete posílat personalizované newslettery, zvýší se míra jejich otevření až o 26 %.

I když možná v současnosti chcete posílat jen obecné newslettery, myslete na to, že jejich budoucí segmentace je mnohem efektivnější na základě dat, která o zákaznících získáte (podle toho, co si objednávají, uvidíte, jaké kategorie produktů je zajímají apod.). Nástroj, který si vyberete, by měl umožňovat tvořit chytré personalizované a automatizované kampaně. Jako to umí například Mailkit.

3. Automatizace

Jsme u dalšího důležitého bodu, kterým je právě automatizace. To znamená, že když například zákazník vytvoří objednávku, automaticky mu přijde e-mail s potvrzením o jejím přijetí. Spadají sem dále transakční e-maily, ale i zprávy automatizované na základě chování zákazníků (zapomenuté zboží v košíku apod.).

Spadá sem i naplánování rozesílání newsletterů, které předem připravíte pro různá publika (tedy segmenty zákazníků, na které je cílený) a nástroj je odešle ve vhodný čas, který sami předem nastavíte.

Tip: Přečtěte si, jak se správně starat o osobní údaje vašich zákazníků podle GDPR.

4. Analýza úspěšnosti kampaní

Důležitým faktorem je také schopnost nástroje analyzovat výsledky vašich kampaní. Měl by vám poskytovat detailní statistiky o míře otevření, míře prokliku, konverzích, míře odhlášení od odběru a dalších metrikách. Díky tomu můžete vaše kampaně neustále vylepšovat a poučit se, co na zákazníky funguje a nefunguje.

Když nikdo nebude otevírat newslettery s rady a tipy, budete vědět, že se máte zaměřit na jiný obsah nebo zapracovat na předmětech e-mailu, pokud vaše zákazníky neoslovují. Jestliže budou mít naopak úspěch produktové newslettery, můžete je zařadit častěji – ale sledujte, zda se lidé nezačnou více odhlašovat od odběru a případně jejich intenzitu zase zvolněte.

5. A/B testování

Spočívá v odeslání více verzí určitého obsahu na různé uživatele a vyhodnocení toho, který z nich má největší úspěch – především se hodnotí míra otevření, ale můžete sledovat i další ukazatele. V případě mailingu se nejčastěji testuje právě předmět a preheader. Více verzí se pošle na malý reprezentativní vzorek příjemců a následně nástroj vyhodnotí, který newsletter nejvíce lidí nalákal k jeho otevření. Nejúspěšnější verzi následně pošlete na celé publikum.

Tuto funkci oceníte, zvláště pokud podnikáte v oblasti B2C a máte velkou databázi zákazníků. Hodí se pochopitelně i menším firmám. Pohlídejte si proto, aby ji vámi zvolený nástroj měl. My implementujeme Mailkit, který to umí.

6. Snadné ovládání

Intuitivní ovládaní programu a snadnou tvorbu šablon ocení asi každý, kdo se v programu bude pohybovat. Zejména pokud bude vaše newslettery sázet copywriter nebo marketingový specialista (nikoliv programátor nebo DTP grafik). Ideálně si proto vyzkoušejte demoverzi programu nebo se podívejte na nějaká instruktážní videa, abyste měli představu, jak snadno – či naopak obtížně – se dá uživatelsky ovládat.

Tip: Podívejte se, jaké jsou náležitosti správného newsletteru.

7. Bezpečnost doručování

Posledním – nicméně velmi důležitým bodem – je bezpečnost. Zásadní jsou protokoly SPF, DKIM a DMARC pro autentifikaci e-mailů, ty dokazují, že je vaše e-mailová adresa důvěryhodná a vaše zprávy nebudou směřovat do spamové složky příjemců. Zároveň ochrání vaši doménu a zabezpečí ji před phishingem, takže ji nepůjde snadno zneužít.

Ověřte si, že některé z těchto zabezpečení poskytuje i vámi zvolený mailingový nástroj, nejkomplexnější je DMARC. Ten mimochodem využívá i výše zmíněný Mailkit.

Ovládněte elektronickou poštu

E-mailingový nástroj, který bude co nejvíce vyhovovat vašim marketingovým cílům, bude poskytovat zabezpečení a bude se vám v něm dobře pracovat, zvažujte tedy pečlivě. S jeho výběrem, implementací, počátečním nastavením nebo integrací s jinými nástroji vám rádi poradíme – neváhejte se na nás obrátit.

Sdílet článek na sociálních sítích: > > >
Kontaktujte nás

Další články

Představte si orchestr, kde každý nástroj hraje svoji melodii nezávisle na ostatních. Zvuk je sice hlasitý, ale spíše chaotický než harmonický. Potřebuje dirigenta, který sjednotí tyto různorodé zvuky do jedné symfonie, kde se nástroje vzájemně doplňují a vytvářejí dokonalý celek. Tímto dirigentem je ve světě marketingové komunikace omnichannel strategie. Pojďte si přečíst, jak ji naplno využít.

Jak vytvořit nejlepší marketingové kampaně, které zaujmou a angažují vaše zákazníky? Jedním z nejefektivnějších nástrojů pro dosažení tohoto cíle je A/B testování. V článku se podíváme na to, jak může uživatelské testování významně přispět k optimalizaci hromadné personalizované e-mailové komunikace, a to skrze systematické experimentování a data-driven rozhodování, které zvyšuje efektivitu a relevanci marketingových kampaní.

>
© 2024 Copy General, Všechna práva vyhrazena.

Zásady zpracování osobních údajů

Nastavení cookies