RCS vs. SMS. Co je pro váš případ použití nejlepší?

Marketingová komunikace
11. 7. 2022

Podívejte se s námi na hlavní rozdíly mezi SMS a RCS Business Messaging a na nejlepší postupy pro kombinaci těchto dvou kanálů pro optimalizaci vašeho komunikačního úsilí.

RCS vs. SMS. Co je pro váš případ použití nejlepší?

Od chvíle, kdy byla před 30 lety odeslána první textová zpráva, jsou SMS dominantním kanálem pro zasílání zpráv. Vzhledem k tomu, že na celém světě vlastní mobilní telefony více než 5,32 miliardy lidí a každý telefon může standardně odesílat a přijímat SMS, nemělo by to být překvapením.

Vzhledem k tomu, že každou minutu je na celém světě odesláno 16 milionů zpráv SMS a 60 % spotřebitelů si přečte textovou zprávu během prvních pěti minut od jejího přijetí, jistě budete souhlasit, že nahradit SMS jiným kanálem pro zasílání zpráv by bylo téměř nemožné.

Spekulovalo se, že zavedení RCS tento trend zvrátí, ale nestalo se tak - i když došlo k určitému posunu v používání, protože firmy přizpůsobují své komunikační strategie tak, aby využily výhod obou kanálů.

V tomto blogu vysvětlíme rozdíl mezi SMS a RCS Business Messaging z hlediska funkcí, podpory zařízení a zabezpečení. Uvedeme také několik příkladů firem, které efektivně kombinují SMS a RCS, aby z obou kanálů vytěžily to nejlepší.

Co je služba RCS Business Messaging?

RCS je zkratka pro Rich Communication Services. Jedná se o službu zasílání zpráv založenou na protokolu IP, která je uživatelům mobilních telefonů poskytována prostřednictvím sítí jejich operátorů. Používá se pro komunikaci mezi osobami (P2P) i mezi aplikacemi (A2P) a často se popisuje jako "SMS 2.0" nebo "SMS na steroidech".

V kontextu komunikace A2P je formálně známá jako RCS Business Messaging (RBM) a lze ji použít k poskytování značkových, obousměrných a interaktivních mobilních zážitků pro spotřebitele.

Mezi další funkce patří možnost multimediálních zpráv, tlačítka s navrhovanou odpovědí, doručování čárových kódů, možnosti prokliků a karuselové zprávy s několika obrázky. Všechny tyto dobré věci jsou v telefonech spotřebitelů obsaženy nativně, bez nutnosti stahovat aplikaci, což vede k neustálému nárůstu zavádění RCS.

Jaká zařízení podporují RCS?

Na rozdíl od SMS, které jsou dostupné na všech typech mobilních zařízení, je hlavní nevýhodou RCS to, že je k dispozici pouze na telefonech se systémem Android a závisí na připojení a datových službách jednotlivých telekomunikačních operátorů. V systému Android jej lze používat prostřednictvím aplikace Zprávy Google, která je v telefonech obvykle předinstalována, a aplikace pro zasílání zpráv společnosti Samsung podporuje RCS také v jejích nejnovějších zařízeních.

Pokud zprávu RCS nelze doručit, je obvykle jako náhradní možnost nakonfigurována SMS, která zajistí, že zpráva dorazí ke koncovému uživateli.

Je RCS bezpečný?

Zprávy odesílané mezi koncovými uživateli a firmami jsou při přenosu mezi agenty RBM a servery Google i mezi telekomunikačními operátory a zařízeními uživatelů šifrovány. Zprávy přijaté v zařízeních uživatelů jsou šifrovány pomocí jakéhokoli šifrování v rámci zařízení, které uživatelé nakonfigurovali, a společnost Google využívá k ochraně dat zpráv modely zabezpečení přímo v zařízení. Souhrnně řečeno, zprávy RCS jsou stejně bezpečné jako SMS, pokud operátoři použijí všechny dostupné bezpečnostní funkce.

Kolik lidí používá RCS?

Podle zprávy společnosti Mobilesquared bylo v červnu 2022 na celém světě téměř 3,6 miliardy aktivních zařízení se systémem Android. Od doby, kdy společnost Google zavedla službu RCS prostřednictvím své aplikace Zprávy Google, kterou pohání její centrum Jibe Hub, se její dosah rychle rozšířil, protože telekomunikačním operátorům poskytuje jednoduché připojení ke globální síti RCS. Ačkoli celkový růst byl v posledních dvou letech značný, některé trhy jsou silnější než jiné - USA, Kanada, Mexiko, Brazílie, Velká Británie, Francie, Německo, Itálie, Indie a Japonsko zaznamenaly výrazný nárůst uživatelů.

RCS vs. SMS. Jaký je mezi nimi rozdíl?

SMS je stále silný kanál, který značky hojně využívají díky jeho dosahu a podpoře zařízení. Nicméně SMS má některá omezení, která RCS úspěšně kompenzuje svou bohatou sadou funkcí. Podívejte se na srovnání obou kanálů:

Díky těmto možnostem je jasné, proč stále více značek přechází z SMS na RCS a využívá další funkce. Tento posun potvrzují i údaje společnosti Mobilesquared, podle nichž je v červnu 2022 1,7 miliardy unikátních uživatelů RCS, což je meziročně o 55,9 % více, zatímco počet uživatelů využívajících pouze SMS se od června 2021 do června 2022 snížil o 5 %.

Jaké jsou výhody systému RCS?

Díky mnoha funkcím a prostředí podobnému aplikacím mohou mít firmy ze zapojení zpráv RCS do své komunikační strategie řadu výhod. Podívejme se na některé z možností, které RCS nabízí pro vytváření vizuálně atraktivních, pozornost přitahujících zpráv, které mohou vést k většímu počtu kliknutí a vyšší míře konverze:

  • Vlastní branding
    • zprávy RCS mohou přinášet značkové zážitky tím, že na obrazovku vloží prvky značky s podporou RCS, jako je logo, název značky a firemní barvy. Podniky mohou udržovat zprávy v souladu se svou značkou, díky čemuž je mnohem snazší upoutat pozornost spotřebitelů v jejich schránce doručených zpráv.
  • Multi mediální karty
    • Zahrnutí obsahu, jako jsou obrázky, GIFy, zvukové a video soubory, dokumenty a informace o poloze, do nabídkových zpráv je jednak vizuálně atraktivní, jednak zvyšuje šanci, že příjemci na ně kliknou a interakce vyústí v konverzi.
  • Navrhované odpovědi a akce
    • klikací tlačítka vložená do multimediální karty nebo zobrazená samostatně usnadňují uživateli reagovat na zprávu nebo otevřít odkaz ve webovém prohlížeči nebo v aplikaci. To zvyšuje míru odezvy na zprávu tím, že spotřebitelé mohou reagovat jediným klepnutím na tlačítko vložené do zprávy. Podniky tak mohou svým zákazníkům poskytnout více konverzačních zkušeností.
  • Rich media carousels
    • Spojení bohatých karet do jednoho interaktivního celku, který mohou spotřebitelé procházet, zvyšuje CTR a míru konverze. Díky rychlému a jednoduchému výběru nejlepší nabídky posouváním, přejetím a klepnutím mohou podniky poskytnout zážitek z chatovací aplikace ve schránce zpráv bez nutnosti instalace dalších aplikací.
  • Používá telefonní číslo zákazníka
    • Tím, že RCS Business Messaging vyžaduje pouze telefonní číslo zákazníka, umožňuje firmám využívat stávající údaje o zákaznících bez nutnosti získávání dalších kontaktních údajů. A pokud zprávu RCS nelze doručit, lze jako náhradní možnost použít SMS.
  • Rozšířené metriky
    • sledování výkonnosti zpráv, jako je míra otevření/prohlédnutí, CTR a interakce se zprávou. Podrobné metriky kampaně, které pomáhají při plánování budoucích aktivit s cílem zlepšit míru konverze v čase a optimalizovat budoucí komunikaci. Delší zprávy - Zprávy RCS nejsou omezeny na 160 znaků, takže místo zasílání více zpráv a s tím spojených nákladů mohou firmy svým zákazníkům poslat jednu delší zprávu.
  • Ověřený odesílatel
    • Podle standardu GSMA Universal Profile musí být všichni odesílatelé registrováni a ověřeni poskytovatelem služby RCS, což zajišťuje ověřování, prevenci podvodů a spolehlivou komunikaci pro značky a jejich zákazníky. Ověření dodává spotřebitelům důvěru v přijímané zprávy, což je nezbytné pro důležitý obsah a zvýšení míry odezvy.


Jak značky efektivně využívají RCS

Nyní, když jsme probrali všechny funkce, díky nimž je RCS tak pokročilým kanálem, možná přemýšlíte, jak jej můžete využít pro zvýšení angažovanosti své vlastní firmy.

Máme bohaté zkušenosti se spoluprací se zákazníky, abychom z RCS i SMS získali to nejlepší, a pomohli jsme mnoha značkám rozvinout jejich případy použití tak, aby dosáhly významných a měřitelných výsledků.

Klíčové je definovat pro každý případ použití ten správný, který přinese žádoucí výsledky a pozitivní návratnost investic. V případě propagačních zpráv jsme zaznamenali významné zisky pro firmy, které přešly z SMS na RCS Business Messaging. Jen několik příkladů zahrnuje např:

Club Comex - zvýšení míry prokliku o x10.

Skvělým příkladem je Club Comex, věrnostní program jednoho z největších výrobců a distributorů barev v Mexiku. Patří k průkopníkům RCS, kteří již několik let využívají kampaně SMS zpráv k doručování nabídek a informací přímo svým členům. Zákazníci Club Comex byli více zapojeni do bohatého interaktivního obsahu, který dostávali prostřednictvím RBM. Kampaně obsahovaly obrázky, videa a tlačítka, což vedlo k desetinásobnému zvýšení počtu kliknutí a 115% nárůstu příjmů oproti jejich předchozím marketingovým kampaním SMS.

Digitaleo - 17krát větší zapojení

Potenciál RCS zapojit publikum a přinést více interakcí do komunikace se zákazníky si uvědomují i společnosti, které pracují s marketingovými platformami a které hledají nové způsoby, jak oslovit své zákazníky. Společnost Digitaleo spolupracovala se společností Infobip na realizaci kampaně Black Friday ve Francii pro svého zákazníka Bodemor Auto, přičemž k prezentaci nových nabídek využila službu RCS Business Messaging. Výsledkem bylo 17krát větší zapojení do kampaně RCS než SMS.

Jaká je role telekomunikačních operátorů při zavádění RCS?

RCS neexistuje bez připojení k síti. Kromě toho telekomunikační operátoři představují obrovskou část přijetí kanálu. Měli by jít příkladem a ukázat ostatním podnikům výhody začlenění RCS do jejich komunikačních aktivit. Také je to pro ně dobrá příležitost, jak po zpopularizování RCS získat zpět příjmy ztracené ve prospěch "jiných" OTT. Jedním ze způsobů, jak podpořit přijetí, je využít kanál pro kampaně v souladu s jejich marketingovou strategií.

Nedávno jsme provedli průzkum mezi 3 000 uživateli telekomunikačních služeb po celém světě, abychom získali přehled o jejich očekáváních a spokojenosti se službami, které dostávají od svých operátorů.

Pokud jde o příjem reklamních zpráv, je u zákazníků všech věkových skupin stále oblíbený E-mail, za nímž následují SMS. Obliba sociálních médií roste u věkových skupin 18-29 let a 30-39 let, kde si je žádá 27 %, resp. 26 % respondentů. Tento nárůst otevírá prostor pro posun SMS na další úroveň s dalšími kanály, které nabízejí bohatší komunikační zážitky. RCS Business messaging je rozhodně jedním z těch, které mohou být hlavní součástí budoucích komunikačních strategií B2C.

Jedním z telekomunikačních operátorů, který si je dobře vědom preferencí svých zákazníků, je Telekom Deutschland, přední světová integrovaná telekomunikační společnost, která věděla, že k propagaci nabídky Spotify Premium svým předplatitelům potřebuje pokročilejší digitální kanál, než jsou SMS. Své zákaznické základně poslali dvě kampaně RCS a ve srovnání s SMS si vedly 2x lépe - vedly k tomu, že se zákazníci zapojili do chatbota a předplatili si službu Spotify. Úspěšnost kampaně měřili dvěma způsoby: zvýšila míru konverzace, čehož nemohli dosáhnout pomocí cross-sell a up-sell SMS kampaní, a ukázala všechny bohaté možnosti kanálu.

Nahradí RCS SMS?

Žádná křišťálová koule nedokáže předpovědět budoucnost RCS, ale podle nejnovějších zpráv o trhu se předpokládá, že velikost trhu RCS vzroste z 5,2 miliardy USD v roce 2020 na 11,7 miliardy USD v roce 2025, přičemž ve stejném období bude růst o 17,6 %. Tato prognóza je velmi povzbudivá a signalizuje, že RCS bude v budoucnu zářit ještě jasněji, a to díky fantastickým výsledkům, kterých naši zákazníci dosahují kombinací RCS a SMS.

Jedním z nejčastějších důvodů, proč se podniky rozhodují pro RCS, je to, že jim umožňuje rozšířit využití SMS o bohaté interaktivní zprávy prostřednictvím stejného rozhraní. To neznamená, že může nahradit SMS, ale spíše to, že může pokrýt další případy použití, kde tradiční kanály nestačí, a zároveň slouží jako záložní možnost, která zajistí doručení zpráv.

Chcete-li se o RCS dozvědět více, připojte se k nám na akci MEF RCS World a odhalte potenciál tohoto nového kanálu pro zapojení.

Nečekejte, kontaktujte nás a společně začleníme RCS do vaší komunikační strategie a dosáhneme prokazatelných obchodních výsledků.

Sdílet článek na sociálních sítích: > > >
Kontaktujte nás

Další články

Představte si orchestr, kde každý nástroj hraje svoji melodii nezávisle na ostatních. Zvuk je sice hlasitý, ale spíše chaotický než harmonický. Potřebuje dirigenta, který sjednotí tyto různorodé zvuky do jedné symfonie, kde se nástroje vzájemně doplňují a vytvářejí dokonalý celek. Tímto dirigentem je ve světě marketingové komunikace omnichannel strategie. Pojďte si přečíst, jak ji naplno využít.

Jak vytvořit nejlepší marketingové kampaně, které zaujmou a angažují vaše zákazníky? Jedním z nejefektivnějších nástrojů pro dosažení tohoto cíle je A/B testování. V článku se podíváme na to, jak může uživatelské testování významně přispět k optimalizaci hromadné personalizované e-mailové komunikace, a to skrze systematické experimentování a data-driven rozhodování, které zvyšuje efektivitu a relevanci marketingových kampaní.

>
© 2024 Copy General, Všechna práva vyhrazena.

Zásady zpracování osobních údajů

Nastavení cookies