Provozujete e-shop a chcete vyšší obrat a vracející se zákazníky? Pomůže dobře nastavená komunikace skrze SMS zprávy. Věděli jste, že její automatizování vám dokáže snížit chybovost až o 61 %?
Neomezujte se pouze na propagační SMS a lákání nových zákazníků. Zaměřte se na spokojenost těch stávajících a podpořte ji automatizovanou a personalizovanou komunikací prostřednictvím transakčních SMS zpráv.
Efektivně nastavená marketingová strategie může obsahovat zasílání hromadných SMS zpráv, obzvlášť pokud nabízíte své produkty online. SMS marketing účinně doplňuje a někdy i nahrazuje e-mail marketing, kterému navyšuje takzvaný open-rate neboli míru otevření zpráv. Podporuje nejen prodej, ale i spokojenost zákazníků, kteří se k vám na e-shop budou rádi vracet. Hlavní výhody SMS marketingu jsou:
Zprávy můžou mít dvě podoby:
Každý z těchto typů zpráv se hodí na jinou fázi nákupního rozhodovacího procesu a obsahuje odlišné sdělení. V čem se konkrétně liší?
Textové zprávy v rámci propagačních SMS obsahují marketingové sdělení s primárním cílem nalákat a prodat. Upozorňují zákazníky na aktuální a časově omezené slevy, bonusy, akční nabídky a podobně. Své uplatnění najdou i v hromadném obecném informování zákazníků o aktualitách z firmy, probíhajících nebo plánovaných odstávkách e-shopu, aktualizaci nebo umístění nového produktu.
Tento typ textovek se hodí používat ve fázích nákupního rozhodovacího procesu, kdy máme na potenciálního zákazníka kontakt, ten ale ještě hledá informace a porovnává nabídky konkurence, hodnotu a cenu.
Oproti tomu transakční zpráva by neměla být nevyžádanou reklamou, ale informací, která navazuje na akci provedenou zákazníkem. V praxi to znamená například informace o stavu objednávky, přijetí platby nebo termínu doručení produktu. Hlavní důvody, proč zasílat transakční textovky jsou:
Transakční SMS se používají ve fázi nakupovacího rozhodovacího procesu, kdy zákazník už učinil rozhodnutí o koupi nebo si například založil účet na e-shopu. Jsou často automatizované a personifikované, což může vám, jako firmě, ušetřit čas a zlepšit efektivitu komunikace. Zákazníkovi tento typ osobní komunikace potom může dodat pocit, že je o něj postaráno. Jeho spokojenost se projeví opakovaným nákupem a loajalitou. Jedná se tedy o skvělý nástroj, dejte si ale pozor na formulaci zasílaných zpráv.
Pro co nejefektivnější SMS marketing mějte na paměti, že zpráva by měla být krátká (ideálně, pokud se vejdete do 200 znaků včetně mezer), přehledná a výstižná. Důležité je zaujmout hned první větou a definovat na začátku zprávy, co může zákazník nákupem získat nebo vyřešit. Obecná pravidla jsou:
S databází SMS kontaktů pracujte a průběžně aktualizujte údaje. Před hromadným odesláním doporučujeme provést test a zkontrolovat si formulaci a doručitelnost zprávy. Nezapomeňte zpětně vyhodnocovat doručení a míru akcí zákazníka, která po kampani následovala. Tu můžete podpořit správně a atraktivně definovaným CTA neboli výzvou k akci, která by měla zaznít na konci každé SMS.
Mějte zasílání SMS zpráv pod kontrolou, ušetřete čas a zůstaňte vůči zákazníkovi osobní. To vše můžete mít s hromadnou personalizovanou komunikací. Pokud potřebujete poradit s automatizací a nastavit jednotlivé procesy komunikace, kontaktujte nás.
Personalizované nabídky a slevové kódy nejen zvyšují zákaznickou spokojenost a věrnost, ale také přináší cílené a relevantní výhody. Tento článek se zaměřuje na klíčové výhody personalizace reklam, použití dat pro personalizaci, věrnostní programy a strategie cross-sell a up-sell.
Zákazníci, kteří jsou s vašimi službami natolik spokojení, že je běží doporučit kamarádům, jsou snem každého podnikatele. Splňte si ho. Vytvořte perfektní zákaznický servis a automatizovaný systém prodeje, který v zákaznících zanechá skvělý dojem. Pomůže vám k tomu implementace chatbota.