Zvyšte open rate newsletterů až o 29 % díky segmentaci zákazníků

Automatizace a personalizace
21. 7. 2023

E-mailové kampaně jsou důležitou součástí online marketingové strategie, ale aby vynesly kýžené ovoce, musíte na ně jít chytře. Obecné nicneříkající zprávy čtenáře nezajímají a nerelevantní newsletter dost možná ani nerozkliknou. Naučte se proto cílit obsah na skupiny čtenářů, které vaše sdělení s největší pravděpodobností zaujme.

Zvyšte open rate newsletterů až o 29 % díky segmentaci zákazníků

Když prodáváte všem, ve finále neprodáváte nikomu 

Určitě se vám už také stalo, že ve vaší schránce přistála reklamní zpráva, u které jste si říkali: „Proč by mě tohle mělo zajímat?“ Bezhlavé rozesílání newsletterů na všechny příjemce z vaší databáze kontaktů je nesmysl. Je to drahé a neefektivní. A vy přeci nechcete, aby se příjemci rozčilovali nad tím, že jim chodí něco, co je vůbec nezajímá. Chcete se totiž přesně trefit do jejich přání a potřeb

Když pošlete vegetariánům nabídku čerstvého šťavnatého masa a recept na marinovaný steak, rychle skončíte v koši a možná zákazníky i nadobro odradíte. Zatímco sójovými výrobky nebo chutnou zeleninou naopak upoutáte jich pozornost. Bezdětným a svobodným nebudete posílat nabídku zboží pro miminka a důchodce asi nenadchne nabídka skateboardů.

Co tedy s tím? Nejspíš potřebujete aplikovat tu nejúčinnější mailingovou strategii – segmentaci zákazníků.

Segmentace zákazníků 

Segmentace zákazníků vám umožňuje personalizovat vaše marketingové kampaně a oslovit každého zákazníka relevantním způsobem. Uděláte to jednoduše tak, že rozdělíte svou databázi kontaktů do několika skupin, kterým budete pak konkrétní připravený newsletter posílat.  

Personalizovaný obsah podle The Power of Personalization: 2021 Email Marketing Report od Campaign Monitor zvýší open rate až o 29 % a CTR (kliknutí na odkaz) až o 41 %. 

Prvním krokem k segmentaci je sbírání dostatečných dat o svých zákaznících. To může zahrnovat demografické údaje, jejich historii nákupů nebo chování na webu (na jakou nabídku kliknuli apod.). Tyto informace vám pomohou lépe pochopit, co je zajímá a nabízet jim relevantní zboží a služby. 

Pokud například prodáváte oblečení, můžete rozdělit zákazníky na základě jejich pohlaví, věku, oblíbených značek nebo preferovaného stylu oblékání. Tyto informace zjistíte třeba z uskutečněných objednávek. 

Tip: Přečtěte si také, jak psát poutavé newslettery, které čtenáře chytnou a nepustí.

Jak segmentovat publikum 

Způsobů, jak zákazníky segmentovat je několik.

Segmentace zákazníků podle demografických údajů 

Rozdělení zákazníků na základě věku, pohlaví, bydliště nebo vzdělání. Tento typ segmentace vám umožňuje přizpůsobit e-mailovou komunikaci na základní úrovni. Výhodou je, že tato data získáte snadno z registračních formulářů nebo uskutečněných objednávek

Segmentace zákazníků podle nákupního chování 

Rozdělení zákazníků na základě jejich nákupního chování už je pro vás trochu zajímavější. Můžete se řídit tím, co u vás nakupují, jak často nakupují a kolik tak průměrně utrácejí. Podle toho jim můžete nabízet produkty a slevy, které je pravděpodobně zaujmou. Tato data také získáte z objednávek nebo ze souborů cookies.

Segmentace zákazníků podle preferencí a zájmů

Rozdělení zákazníků na základě jejich preferencí a zájmů vám umožňuje posílat newslettery týkající se konkrétních témat, která nemusí být tolik prodejní, ale spíše obsahově zajímavá. Pokud máte například segment zákazníků, kteří se zajímají o zdravý životní styl, můžete jim posílat newslettery s tipy na cvičení nebo zdravé recepty. Tím si se zákazníky vybudujete bližší vztah a vyvoláte v nich pocit důvěry.

Tip: Podívejte se, jak sestavit databázi kontaktů.

Testujte a zkoušejte, co funguje 

Segmentace zákazníků je proces, který vyžaduje neustálé testování a optimalizaci. Je proto důležité měřit výsledky vašich e-mailových kampaní, sledovat open rate, CTR a konverzní poměr pro každý segment a podle toho svou mailingovou strategii upravovat.

Se segmentací, vyhodnocováním i automatizací vám pomůžou programy pro hromadnou personalizovanou komunikaci. Tou se zabýváme i my, takže se můžete podívat, jak bychom vám mohli ulehčit práci a zvýšit tržby. Pokud vás naše služby zaujmout, určitě nám napište a domluvíme se na vhodném řešení pro vaši firmu. 

Sdílet článek na sociálních sítích: > > >
Kontaktujte nás

Další články

Personalizované nabídky a slevové kódy nejen zvyšují zákaznickou spokojenost a věrnost, ale také přináší cílené a relevantní výhody. Tento článek se zaměřuje na klíčové výhody personalizace reklam, použití dat pro personalizaci, věrnostní programy a strategie cross-sell a up-sell. 

Zákazníci, kteří jsou s vašimi službami natolik spokojení, že je běží doporučit kamarádům, jsou snem každého podnikatele. Splňte si ho. Vytvořte perfektní zákaznický servis a automatizovaný systém prodeje, který v zákaznících zanechá skvělý dojem. Pomůže vám k tomu implementace chatbota. 

>
© 2024 Copy General, Všechna práva vyhrazena.

Zásady zpracování osobních údajů

Nastavení cookies