Aby vaše newslettery neputovaly do koše: náležitosti správného newsletteru

Marketingová komunikace
02. 3. 2023

Newsletter  je jedním z nejčastějších způsobů komunikace s potenciálními klienty formou mailingu. Stejně jako každý další nástroj se ovšem musí držet určitých náležitostí, aby dosahoval dobrého konverzního poměru. V nejhorším případě totiž může být s vaším newsletterem naloženo jako s pouhým spamem. 

Aby vaše newslettery neputovaly do koše: náležitosti správného newsletteru

Co je to newsletter 

Ve volném překladu znamená termín newsletter zkrátka jen „dopis s novinkami“. Je to zároveň nejvýstižnější způsob jeho využití. Newsletterem informujete kontakty ze svojí databáze o tom, co se děje ve vaší firmě, jaké nové produkty nabízíte, případně je informujete o novém obsahu vaší stránky či blogu.  

Newsletter tak může třeba generovat návštěvnost stránek u webových magazínů tím, že shrne nejčtenější články posledního týdne. Ještě častěji je ale silným obchodním nástrojem. Lze s jeho pomocí připomenout svůj e-shop zákazníkovi, který si vložil zboží do košíku, ale nedokončil objednávku, nebo jej upozornit na slevu, pokud se mu zboží zdálo příliš drahé. Newsletter je zkrátka silný nástroj při podnikání v mnoha odvětvích. 

Newsletter a GDPR aneb Buďte legální! 

Jednou z nejdůležitějších náležitostí rozesílání newsletterů a mailingu celkově je jejich legálnost. I samotné e-mailové adresy, třebaže je máme v naší databázi kontaktů bez přiřazených jmen, jsou z pohledu zákona osobním údajem fyzických osob. O nakládání s těmito osobními údaji pak hovoří Obecné nařízení o ochraně osobních údajů, známé nejen u nás zejména pod zkratkou GDPR (General Data Protection Regulation). 

Je ovšem potřeba dodat, že náležitosti rozesílání obchodních sdělení e-mailem nejsou primárně řešeny v nařízení GDPR, ale v zákoně č. 480/2004 Sb. Ten jasně stanovuje, že pokud chceme něčí e-mail zařadit do mailingové komunikace, musíme k tomu mít jeho souhlas. Výjimkou jsou e-shopy, které získaly e-mailový kontakt na zákazníka v rámci objednání zboží či služeb. Ty mohou tento kontakt využívat nadále pro související obchodní sdělení. 

Zákon č. 480/2004 Sb. vedle nutného souhlasu stanovuje i další nezbytnosti, které musí e-mail rozesílaný v rámci mailingu jako obchodní sdělení mít. Každá zpráva musí být jasně označena jako obchodní sdělení, musí obsahovat totožnost odesílatele a musí taky nabízet jasný, zřetelný a jednoduchý způsob zrušení souhlasu k další komunikaci. 

Jak často rozesílat newsletter svým kontaktům 

Předpokládejme tedy, že legislativní stránku věci máte vyřízenou. Dále si musíte stanovit nejen to, co chcete svým kontaktům říci, ale také jak často. Zaplavení potenciálních kontaktů e-maily, které jim budou chodit každý den, či dokonce několikrát během dne, nepovedou k úspěšně zakončeným obchodům, ale spíš k prudkému pádu konverzí a k hromadnému odhlašování z mailingu.  

Neexistuje univerzální pravidlo, které by říkalo, jak často newslettery rozesílat. Obecně se uvádí, že maximum by mělo být dvakrát týdně a minimum jednou měsíčně. Ve výsledku tak bude záležet primárně na měření proklikovosti newsletterů, ale také na jejich tématech. Zatraktivnit newsletter zákazníkům lze třeba tím, když se nabídky na zboží střídají se zajímavými příspěvky na blogu. Dobrým nástrojem je taky personalizace komunikace, kdy je zákazníkům přímo v e-mailu nabízen obsah na základě jejich obchodního chování a toho, co je na vašich službách zajímá. 

Zvolte správné nástroje mailingu 

Podstatnou součástí mailingu obecně jsou také správné nástroje určené pro hromadné posílání elektronické pošty. Můžete si říkat, že si v rámci honby za mailingem zdarma vystačíte se standardními nástroji na správu soukromé e-mailové schránky a s odesíláním na kontakty ve skryté kopii, jenže to reálně nelze dost dobře aplikovat.  

Moderní mailingové nástroje nabízí neporovnatelně více možností nejen kolem samotného rozesílání a jeho automatizace, ale také v editaci samotných zpráv, integrace s vaším e-shopem, CRM nebo sociálními sítěmi. Se správně zvoleným nástrojem můžete dosáhnout úplně jiné úrovně e-mailového marketingu, personalizovat zprávy, měřit výkonnost a vytvářet ten nejlepší newsletter, který vaši klienti do svých schránek obdrží. 

Nejlepší newsletter , co chce říct a říká to atraktivně 

Při vyřčení slov newsletter nebo mailing se ještě dnes mnoha lidem vybaví neoblíbený spam. Pokud však nastavíte svojí mailingovou marketingovou komunikaci správně a moderně, můžete svým klientům posílat zprávy, které se naopak stanou jejich oblíbenými. Moderní nástroje vám dávají do rukou možnosti, jak oslovit vaše zákazníky přesně s tím co chtějí, uzavřít mnohem více obchodů a zlepšovat povědomí o vaší značce.  

Sdílet článek na sociálních sítích: > > >
Kontaktujte nás

Další články

Nalijme si čistého vína – tradiční marketingové kampaně, které oslovují široké publikum jednotným sdělením, už nestačí. Zákazníci jsou stále náročnější a očekávají od firem relevantní a personalizovanou komunikaci. Proto se značky stále více zaměřují na data a personalizaci, aby si vybudovaly silnější vztahy se zákazníky a dosáhly lepších výsledků. V dnešním článku se podíváme na starší i nové digitální technologie, které personalizovanou reklamu a komunikaci dokáží zajímavým způsobem zpestřit.

Představte si orchestr, kde každý nástroj hraje svoji melodii nezávisle na ostatních. Zvuk je sice hlasitý, ale spíše chaotický než harmonický. Potřebuje dirigenta, který sjednotí tyto různorodé zvuky do jedné symfonie, kde se nástroje vzájemně doplňují a vytvářejí dokonalý celek. Tímto dirigentem je ve světě marketingové komunikace omnichannel strategie. Pojďte si přečíst, jak ji naplno využít.

>
© 2024 Copy General, Všechna práva vyhrazena.

Zásady zpracování osobních údajů

Nastavení cookies