Stížnosti a celkově reakce zákazníků na poskytované zboží a služby jsou nevyhnutelnou součástí každého podnikání. V krizové komunikaci je nejzásadnější rychlost, kvalita informací a nalezení řešení, stejně jako kvalita komunikace (soft skill operátora), vyhodnocování a úprava procesů. V tomto článku se dozvíte, jak efektivně můžete nastavit procesy a nástroje, abyste ve svém zákaznickém centru zvládli krizovou komunikaci. Klíčem je totiž skvělý software a vyškolení operátoři.
Rychlost je v krizové komunikaci nejzásadnější. Zákazníci jsou mnohem méně ochotní spolupracovat, pokud na jejich stížnost neodpovíte včas. Minimální časový interval odezvy je jedním z nejdůležitějších faktorů spokojenosti zákazníka. Například operátoři klientů, kteří využívají kontaktní centrum CGOS, reagují na požadavky zákazníků průměrně do 3 minut. Procesy, které umožňují okamžitou reakci na požadavky zákazníků, se stávají pro udržení konkurenčního postavení na trhu nepostradatelnými.
Krizová komunikace a její zásady
Každá firma se dříve či později setká s krizovou situací, která může mít různé podoby – od technických problémů až po stížnosti zákazníků. Jak se v takových chvílích zachovat? Jaká pravidla by se měla v krizové komunikaci dodržovat, aby se minimalizovaly škody a co nejrychleji obnovila důvěra zákazníků?
Tip: Přečtěte si náš článek Proč potřebujete kontaktní centrum připravené na práci z domova?
V oblasti zákaznického servisu a podpory jsou aktivní naslouchání a empatie neocenitelnými nástroji. Tyto dovednosti vám umožní nejen rychle identifikovat problémy, které zákazník může mít, ale také vybudovat obchodní vztah založený na důvěře a porozumění.
Co to ale znamená naslouchat aktivně? Aktivní naslouchání není jen o tom slyšet, co zákazník říká, ale také o pochopení jeho pocitů a potřeb. Můžete pak lépe identifikovat problém a nabídnout efektivní řešení. Pro vytváření hlubšího a trvalejšího vztahu se zákazníkem je tato dovednost nezbytná.
Tip: Přečtěte si náš článek Jak zlepšit řízení vztahů se zákazníky.
Mnoho podnikatelů považuje zpětnou vazbu za dvojsečný meč. Na jedné straně je pozitivní odezva skvělým ukazatelem toho, že vaše služby nebo produkty splňují očekávání zákazníků. Na druhé straně může ale negativní feedback vyvolat pocit selhání nebo nespokojenosti.
Teď, když znáte významné aspekty efektivního zvládání stížností a konstruktivní zpětné vazby, je čas přemýšlet o tom, jak je implementovat do vašeho podnikání. A co by bylo lepším řešením než se spojit s profesionály v oboru? V CGOS nabízíme komplexní řešení pro optimalizaci krizové komunikace a zákaznického servisu. Konkrétně se zaměřujeme na čtyři klíčové oblasti:
Nečekejte, až se problémy stanou krizemi. Kontaktujte nás a zjistěte, jak vám můžeme pomoci.
Náš zákazník, náš pán – co mu na očích vidíme, to překotně plníme, téměř na rukou ho nosíme. A stejně není spokojený. Nebo je? Jak spokojenost zákazníka měřit a jak získaná data vyhodnocovat? Na následujících řádcích se podíváme nejen na související metriky, ale rozebereme i dotazníky spokojenosti a principy zákaznického benchmarkingu.
Klíče a peněženka – bez nich neodcházíme z domu. A pak je tu ještě další věc, kterou už dnes prakticky nepouštíme z ruky ani ve svých domovech. Věc, díky které můžete být se svými zákazníky prakticky okamžitě ve spojení kdykoliv a kdekoliv. Obyčejný mobilní telefon. Přečtěte si, jak na customer onboarding pomocí textových a RCS zpráv.