V dnešní digitální době je personalizace klíčovým prvkem pro úspěch v oblasti e-commerce. Personalizace reklam, využití dat pro lepší pochopení zákazníka a vytváření uživatelsky přizpůsobené reklamy mohou výrazně ovlivnit nákupní rozhodovací proces. V tomto článku se podíváme na nejnovější trendy v oblasti personalizace v e-commerce a jak je můžete využít k vylepšení doporučení produktů a celkového nákupního procesu.
Personalizace se mimo jiné stává nástrojem pro zvýšení konkurenceschopnosti. Zákazníci dnes očekávají více než jen standardní nákupní zážitek: hledají personalizovaný přístup, který reflektuje jejich individuální potřeby a preference. V následujících řádcích se podíváme na to, jak může personalizace v e-commerce formovat zákaznický zážitek a jaký má dopad na konverzní sazby a celkový prodej.
Reklamy, které jsou přizpůsobené konkrétním zákazníkům, mohou zvýšit konverzní sazby a zlepšit celkový zážitek z nákupu. Dle statistik může personalizovaná reklama zvýšit prodej až o 30 %. Toto tvrzení je podložené výzkumem, který ukázal, že pro 88 % online nakupujících je personalizace důvodem k pokračování v nákupu na konkrétních prodejních kanálech.
Sběr a analýza dat zákazníků je základem pro efektivní personalizaci. Vědomosti o preferencích, historii nákupů a chování zákazníků mohou pomoci vytvářet cílené marketingové kampaně a zlepšit nákupní rozhodovací proces. V dnešní době, kdy se technologie neustále vyvíjejí a mění, je nezbytné, aby společnosti byly vždy o krok napřed a rozuměly potřebám svých zákazníků. Pouze tak mohou vytvářet uživatelsky přívětivé zážitky, které budou v souladu s jejich očekáváními a potřebami.
Jak už jsme zmínili, v posledních letech začala hrát personalizace v oblasti e-commerce prim. Abychom lépe pochopili, jaký dopad má tento proces na trh, podívejme se na několik statistik, které v dané oblasti předpovídaly trendy pro rok 2023:
Tato čísla jasně ukazují, že personalizace není jen módním trendem, ale klíčovou strategií pro značky, které chtějí zůstat konkurenceschopné a budovat silné vztahy se svými zákazníky.
Nákupní proces je dnes mnohem komplexnější – nejde jen o jednoduchý výběr a nákup produktu. Philip Kotler ve své publikaci Marketing management uvádí, že v rámci nákupního procesu můžeme identifikovat 5 základních fází, kterými zákazníci procházejí:
Než tedy dojde ke konečnému rozhodnutí o koupi, procházejí zákazníci různými fázemi. V každé z nich může personalizace hrát významnou roli v tom, jak zákazníci vnímají značku a jaký mají z nákupu pocit.
Integrace personalizace do nákupního cyklu může zahrnovat personalizované doporučení produktů, cílené nabídky a slevy, nebo dokonce osobité zážitky v rámci celého nákupního procesu. Výzkum z roku 2023 od Intelistyle uvádí, že personalizované doporučení produktů na základě historie nákupů, chování na webu a dalších datových bodů může zvýšit prodej a zlepšit zákaznický zážitek. Společnosti, které tyto postupy aplikují, pak více než 40 % svých příjmů připisují právě personalizaci.
Tip: Přečtěte si náš článek Tajná zbraň úspěšných firem: Jak využít zákaznické touchpointy k dosažení většího růstu.
Zatímco v předchozí části jsme se zaměřili na základní principy personalizace a naťukli jsme téma zákaznické cesty, nyní se blíže podíváme na konkrétní metodu, kterou mnoho firem využívá k optimalizaci svých služeb a produktů: mapování zákaznické cesty (z anglického „Customer Journey Mapping“). A posléze si také představíme výhody hromadné personalizované komunikace.
Mapování zákaznické cesty je proces, který umožňuje firmám vizualizovat jednotlivé kroky, kterými zákazník prochází od prvního kontaktu s produktem či službou až po konečný nákup nebo interakci. Tato metoda je klíčová pro pochopení zákaznických potřeb, přání a očekávání v různých fázích nákupního procesu. Proč je mapování zákaznické cesty důležité?
Tip: Přečtěte si náš článek 9 tipů, jak si udržet zákazníky.
Hromadná personalizovaná komunikace je koncept, který spojuje výhody hromadné komunikace s přizpůsobeným přístupem k jednotlivým adresátům. Tento přístup umožňuje firmám komunikovat s velkým počtem klientů, aniž by ztratily osobní kontakt. Zde je podrobnější popis toho, co hromadná personalizovaná komunikace obnáší a jak funguje:
Hromadná personalizovaná komunikace je tedy kombinací technologie, dat a strategie, která umožňuje firmám komunikovat s jejich zákazníky na hromadné bázi, ale zároveň si zachovat osobní přístup ke každému jednotlivému klientovi.
V kontextu e-commerce a významu personalizace v nákupním procesu je nezbytné mít partnera, který rozumí dynamice trhu a potřebám zákazníků. Jsme předním poskytovatelem služeb v oblasti personalizované komunikace. Díky nám můžete oslovit své zákazníky přesně podle jejich potřeb a preferencí. Neztrácejte čas a energii na hromadné rozesílání obecných zpráv. Využijte naše služby a získejte konkurenční výhodu na trhu. Kontaktujte nás ještě dnes a dozvíte se více o tom, jak vám můžeme pomoci dosáhnout vašich marketingových cílů.
Pokud hledáte spolehlivého partnera, který vám pomůže maximalizovat výhody personalizace například ve vašem e-shopu, naše divize CGOS je tou správnou volbou.
Zákazníci, kteří jsou s vašimi službami natolik spokojení, že je běží doporučit kamarádům, jsou snem každého podnikatele. Splňte si ho. Vytvořte perfektní zákaznický servis a automatizovaný systém prodeje, který v zákaznících zanechá skvělý dojem. Pomůže vám k tomu implementace chatbota.
V digitálním světě, kde jsme svědky rapidních změn a inovací, je role hromadného tisku neustále v pohybu. Tradiční tisk ustupuje do pozadí, zatímco digitální tiskové technologie nabírají na rychlosti. Přinášejí nové možnosti a výhody jak ve výrobním procesu, tak i v komerčních odvětvích. V tomto článku se zaměříme na vliv digitálního tisku na průmysl, budoucnost tiskového odvětví a služby, které poskytuje divize CGOS naší společnosti Copy General.