Personalizace je dnes bezpochyby jedna z důležitých věcí, kterou byste neměli opomenout. Řada klientů totiž vyžaduje, abyste mluvili přímo k nim, ne aby byli „jen“ součástí vaší databáze. Jak ji můžete využít například u svých objednávkových formulářů?
Co vlastně personalizace objednávkového formuláře znamená? Obecně můžeme říct, že jde o přizpůsobení individuálním preferencím a potřebám zákazníka.
To může zahrnovat řadu faktorů: například zobrazení pouze relevantních polí a možností na základě předchozích objednávek, nabídku doplňkových produktů nebo služeb dle nákupní historie nebo použití jména a dalších osobních údajů.
Ještě před tím, než formulář začnete sestavovat či upravovat, je proto důležité znát potřeby svých zákazníků. Jako prvotní část tak doporučujeme uživatelský výzkum, na základě kterého získáte správný směr a data, co vlastně vaši klienti požadují.
Formuláře bývají dost často opomíjenou složkou, na které se firmy příliš nezaměřují. Ale přitom jejich správné uchopení může mít značný efekt a může výrazně zvýšit zisky.
Benefitů, které vám může personalizovaný formulář přinést, je totiž hned několik. Zvýšení konverzí, nižší procento opouštění košíku, posílení důvěry, zrychlení průběhu nákupu, větší spokojenost zákazníků atd. V neposlední řadě také přesnější data, se kterými můžete následně pracovat. Zároveň tím můžete podpořit upsell a cross-sell.
Pokud mohou zákazníci rychle a snadno objednávku zadat, je pravděpodobnější, že nákup dokončí. Tím že zobrazíte pouze relevantní a dobře zacílené informace, ušetříte svým klientům značné množství času. Nebudou muset totiž procházet nerelevantní položky, které je nezajímají. A nehraje až takovou roli, zda jde o formulář jednoduchý, anebo několikastránkový.
Jelikož je dnešní doba rychlá, je důležité myslet na jednoduchost a intuitivnost. A to ve wordingu i v designu. Eliminujte proto nepotřebná pole a naservírujte klientům, co je povinné, co není a co mají kam vyplnit. Dobře v tomto ohledu fungují předpřipravené vnořené texty (placeholdery), kterými klienty navedete.
Naproti můžete jít také tím, že do formuláře přidáte automatické vyplňování údajů, možnosti doručení, jazykové mutace, přizpůsobení měny, způsoby platby, kontaktní údaje, fakturační údaje či prostor pro poznámky kvůli upřesnění objednávky či specifickým požadavkům klientů.
Kromě informací o produktu či službě by pak samozřejmou součástí by mělo být přehledné shrnutí, podmínky a možnost se s nimi seznámit, vaše kontaktní údaje, kdyby bylo potřeba cokoli řešit a další postup, který bude následovat.
Při stavbě myslete také na bezchybný responzivní design, ochranu dat zákazníků a integraci s dalšími marketingovými nástroji (skrze rozhraní API, CRM software aj.). Využít dnes lze využít řadu služeb, které rovnou nabízí různé přednastavené vzory, jež můžete dále uzpůsobovat.
Mnohdy se stává, že firmy neprochází vlastním procesem a nemají přehled o možných nedostatcích.
Dobrým odrazovým můstkem tak může být například to, že si sami projdete jednotlivé položky a u každé si položíte otázku: „Opravdu tu tohle jako klient potřebuji mít?“. A poté si je projdete znovu a ptáte se: „Nechybí mi tu naopak něco?“
I tak je ale důležité si vždy vše ověřovat. Jakmile tedy uděláte první úpravy, vždy si žádejte zpětnou vazbu od klientů. Zda formulář splňoval to, co potřebovali, případně co je důležité ještě upravit. Nebojte se přitom využívat A/B testování.
Personalizace objednávkového formuláře či jednotlivých kroků objednávky je bezpochyby krok vpřed, který pomůže vašemu marketingu a upevnění pozice vaší značky. Je ale důležité jej podpořit i dalšími kroky.
Klíčovou by měla být následná personalizovaná komunikace, a to napříč všemi kanály, se kterými s klienty komunikujete. Ač se to možná zdá jako detail, klienti si vytvářejí daleko bližší vztah ke značce třeba už jen tím, když jim přijde e-mail s jejich oslovením. Poté, co máte dokonale vyladěný formulář, je škoda klienta „usmrtit“ roboticky znějícím a nepersonalizovaným e-mailem.
A nemusíme mluvit pouze o online komunikaci, personalizace a nabídka na míru se samozřejmě týká také offline materiálů, které jsou pro řadu klientu stále stěžejní. Přitom se rovněž vyplatí využít automatizaci vyhodnocování zákaznických dat, která vám ušetří spoustu času.
Pokud si nejste jisti, zda využíváte všechny možnosti u svých kanálů naplno, neváhejte nás kontaktovat. Zdarma vám uděláme úvodní analýzu a následně připravíme řešení na míru.
Personalizované nabídky a slevové kódy nejen zvyšují zákaznickou spokojenost a věrnost, ale také přináší cílené a relevantní výhody. Tento článek se zaměřuje na klíčové výhody personalizace reklam, použití dat pro personalizaci, věrnostní programy a strategie cross-sell a up-sell.
Zákazníci, kteří jsou s vašimi službami natolik spokojení, že je běží doporučit kamarádům, jsou snem každého podnikatele. Splňte si ho. Vytvořte perfektní zákaznický servis a automatizovaný systém prodeje, který v zákaznících zanechá skvělý dojem. Pomůže vám k tomu implementace chatbota.