Pokud plánujete připravit nějakou marketingovou kampaň v online prostředí, pravděpodobně se vám bude hodit software, který vám pomůže vše přehledně řídit. Pojďme si ukázat nástroje, které se nám osvědčily a mohou pomoci i vám.
U kampaní potřebujete, aby byla návratnost investic co největší. Díky tomu totiž můžete svůj byznys posunout na další úroveň a otevře se vám prostor k růstu.
Ještě předtím, než samotnou kampaň spustíte, je důležité, abyste si definovali cíle. Ty vám pomohou zpřesnit následné vyhodnocení, protože budete mít dobře srovnatelné faktory. Může to být zvýšení povědomí o značce, generování kontaktů, zvýšení prodeje nebo jakýkoli jiný cíl, který je konkrétní a měřitelný.
Jakmile definujete své cíle a kampaň spustíte, je důležité sledovat správné metriky, abyste zjistili, jak si vede. Metriky mohou zahrnovat návštěvnost webových stránek, zapojení do sociálních médií, míru prokliku, míru konverzí atd.
A jaké nástroje na efektivní správu kampaní můžete využít?
Platforma Mailkit poskytuje detailní report týkající se doručitelnosti e-mailů a vyhodnocení konverzí. Správce kampaní tak může sledovat výkonnost, výsledky A/B testů, konverzní poměry pro jednotlivé klientské segmenty a další parametry, které mohou významně zlepšit zákaznickou zkušenost a obchodní výsledky. Reporty zaměřené na doručitelnost mohou zlepšit kvalitu rozesílacích seznamů a zabránit tak negativnímu ratingu domény u e-mailových služeb a spamových filtrů.
Infobip obsahuje analytické a reportovací nástroje, které rovněž poskytují dokonalý přehled o úspěšnosti jednotlivých kampaní a jejich dílčích částí. Analytická data se využívají přímo v systému pro řízení komunikačních scénářů, personalizaci obsahu a v neposlední řadě k utvoření detailního obrazu o chování jednotlivých klientů.
Tato behaviorální data zahrnují nejen informace o samotných rozesílkách, ale také akce a události spojené se sledováním klientského chování na webových stránkách, v mobilních aplikacích nebo v návaznosti na data získaná z klientského kontaktního centra.
Propojením dat z CRM systémů a informací Infobipu tak můžete získat náhled na klienta přes jednotlivé kontaktní body a napříč firemními procesy. Tyto poznatky pak můžete využít k lepší personalizaci klientské komunikace.
Pomocí aplikace Google Data Studio můžete vytvářet interaktivní panely, které vám poskytnou přehled o datech v reálném čase – například vizualizace klíčových ukazatelů výkonnosti, grafy, tabulky aj. Zároveň je tu řada možností z hlediska přizpůsobení, automatického obnovování a sdílení, takže si můžete reporty uzpůsobit přímo vlastním potřebám. Výhodou je také jednoduché ovládání pomocí drag-and-drop a propojení s dalšími nástroji typu Google Analytics, Google Ads, Google Sheets atd.
Tip: Uvedené nástroje doporučujeme podpořit také aplikací pro možné sdílení exportů a přehlednou vizualizaci. Osvědčil se nám například Microsoft Power BI.
A/B testování se používá pro porovnání dvou verzí (například celých webových stránek či specifických komponent) a následně vyhodnocení, která má lepší prodejní výsledky.
Aplikace Google Optimize vám umožní snadno vytvářet a provádět A/B testy pomocí intuitivního vizuálního editoru, který umožňuje provádět změny na webových stránkách bez nutnosti znalosti kódu.
Kromě toho s ní můžete snadno uchopit tzv. multivariační testování, což je složitější verze A/B testování, při které se testuje více variant různých prvků na webové stránce současně, aby se určila optimální kombinace.
Hotjar je šikovný nástroj pro získávání informací o chování uživatelů. Jeho klíčovou složkou jsou heatmapy, které představují grafické znázornění interakce uživatelů s vašimi webovými stránkami. Jakmile se tedy klienti skrze vaše kampaně dostanou na nějakou stránku, můžete vidět, na co klikají nejčastěji a kde nejčastěji pohybují myší.
Spolu s tím nabízí záznamy relací, průzkumy a ankety zpětné vazby. Nevýhodou ale může být, že je placený. Jako alternativu ale můžete vyzkoušet obdobný nástroj MS Clarity, který nabízí základní funkce zdarma.
Správa marketingové kampaně je nepřetržitý proces, který vyžaduje neustálou pozornost a uzpůsobování. Nástroj je pouhý prostředek, který vám pomůže.
Sledováním metrik, analýzou dat a případnými úpravami můžete zajistit, že vaše marketingové úsilí je efektivní a přináší konzistentní výsledky potřebné k dosažení vašich obchodních cílů. A tedy i návratnosti investic.
Díky tomu pak můžete například zlepšit komunikaci či zavést nové efektivní procesy z hlediska v rámci svých jednotlivých kanálů. Pokud si nejste jisti, jaké nástroje se vám hodí, případně jak komunikovat, rádi s vámi probereme všechny možnosti a připravíme řešení na míru.
Personalizace je dnes bezpochyby jedna z důležitých věcí, kterou byste neměli opomenout. Řada klientů totiž vyžaduje, abyste mluvili přímo k nim, ne aby byli „jen“ součástí vaší databáze. Jak ji můžete využít například u svých objednávkových formulářů?
Stále více společností využívá služeb chatbotů pro svůj byznys. A dává to smysl. Chatbot totiž simuluje lidskou interakci a odpovídá na dotazy, čímž snižuje zatížení zaměstnanců, ale pomůže i uzavřít obchod. Hodí se na všechny platformy a pro různé druhy podnikání.