Spravujte své kampaně efektivně s těmito nástroji

Automatizace a personalizace
21. 4. 2023

Pokud plánujete připravit nějakou marketingovou kampaň v online prostředí, pravděpodobně se vám bude hodit software, který vám pomůže vše přehledně řídit. Pojďme si ukázat nástroje, které se nám osvědčily a mohou pomoci i vám.  

Spravujte své kampaně efektivně s těmito nástroji

Jako první je důležité stanovit si cíle 

U kampaní potřebujete, aby byla návratnost investic co největší. Díky tomu totiž můžete svůj byznys posunout na další úroveň a otevře se vám prostor k růstu.  

Ještě předtím, než samotnou kampaň spustíte, je důležité, abyste si definovali cíle. Ty vám pomohou zpřesnit následné vyhodnocení, protože budete mít dobře srovnatelné faktory. Může to být zvýšení povědomí o značce, generování kontaktů, zvýšení prodeje nebo jakýkoli jiný cíl, který je konkrétní a měřitelný

Jakmile definujete své cíle a kampaň spustíte, je důležité sledovat správné metriky, abyste zjistili, jak si vede. Metriky mohou zahrnovat návštěvnost webových stránek, zapojení do sociálních médií, míru prokliku, míru konverzí atd

A jaké nástroje na efektivní správu kampaní můžete využít? 

Mailkit 

Platforma Mailkit poskytuje detailní report týkající se doručitelnosti e-mailů a vyhodnocení konverzí. Správce kampaní tak může sledovat výkonnost, výsledky A/B testů, konverzní poměry pro jednotlivé klientské segmenty a další parametry, které mohou významně zlepšit zákaznickou zkušenost a obchodní výsledky. Reporty zaměřené na doručitelnost mohou zlepšit kvalitu rozesílacích seznamů a zabránit tak negativnímu ratingu domény u e-mailových služeb a spamových filtrů.  

Infobip 

Infobip obsahuje analytické a reportovací nástroje, které rovněž poskytují dokonalý přehled o úspěšnosti jednotlivých kampaní a jejich dílčích částí. Analytická data se využívají přímo v systému pro řízení komunikačních scénářů, personalizaci obsahu a v neposlední řadě k utvoření detailního obrazu o chování jednotlivých klientů.  

Tato behaviorální data zahrnují nejen informace o samotných rozesílkách, ale také akce a události spojené se sledováním klientského chování na webových stránkách, v mobilních aplikacích nebo v návaznosti na data získaná z klientského kontaktního centra.  

Propojením dat z CRM systémů a informací Infobipu tak můžete získat náhled na klienta přes jednotlivé kontaktní body a napříč firemními procesy. Tyto poznatky pak můžete využít k lepší personalizaci klientské komunikace

Google Data Studio 

Pomocí aplikace Google Data Studio můžete vytvářet interaktivní panely, které vám poskytnou přehled o datech v reálném čase – například vizualizace klíčových ukazatelů výkonnosti, grafy, tabulky aj. Zároveň je tu řada možností z hlediska přizpůsobení, automatického obnovování a sdílení, takže si můžete reporty uzpůsobit přímo vlastním potřebám. Výhodou je také jednoduché ovládání pomocí drag-and-drop a propojení s dalšími nástroji typu Google Analytics, Google Ads, Google Sheets atd.  

Tip: Uvedené nástroje doporučujeme podpořit také aplikací pro možné sdílení exportů a přehlednou vizualizaci. Osvědčil se nám například Microsoft Power BI.  

Další nástroje, kterými můžete svůj marketing podpořit 

Google Optimize pro efektivní A/B testování  

A/B testování se používá pro porovnání dvou verzí (například celých webových stránek či specifických komponent) a následně vyhodnocení, která má lepší prodejní výsledky.    

Aplikace Google Optimize vám umožní snadno vytvářet a provádět A/B testy pomocí intuitivního vizuálního editoru, který umožňuje provádět změny na webových stránkách bez nutnosti znalosti kódu. 

Kromě toho s ní můžete snadno uchopit tzv. multivariační testování, což je složitější verze A/B testování, při které se testuje více variant různých prvků na webové stránce současně, aby se určila optimální kombinace. 

Hotjar  

Hotjar je šikovný nástroj pro získávání informací o chování uživatelů. Jeho klíčovou složkou jsou heatmapy, které představují grafické znázornění interakce uživatelů s vašimi webovými stránkami. Jakmile se tedy klienti skrze vaše kampaně dostanou na nějakou stránku, můžete vidět, na co klikají nejčastěji a kde nejčastěji pohybují myší.  

Spolu s tím nabízí záznamy relací, průzkumy a ankety zpětné vazby. Nevýhodou ale může být, že je placený. Jako alternativu ale můžete vyzkoušet obdobný nástroj MS Clarity, který nabízí základní funkce zdarma. 

Klíčem k úspěchu je konzistence 

Správa marketingové kampaně je nepřetržitý proces, který vyžaduje neustálou pozornost a uzpůsobování. Nástroj je pouhý prostředek, který vám pomůže.  

Sledováním metrik, analýzou dat a případnými úpravami můžete zajistit, že vaše marketingové úsilí je efektivní a přináší konzistentní výsledky potřebné k dosažení vašich obchodních cílů. A tedy i návratnosti investic. 

Díky tomu pak můžete například zlepšit komunikaci či zavést nové efektivní procesy z hlediska v rámci svých jednotlivých kanálů. Pokud si nejste jisti, jaké nástroje se vám hodí, případně jak komunikovat, rádi s vámi probereme všechny možnosti a připravíme řešení na míru.

Sdílet článek na sociálních sítích: > > >
Kontaktujte nás

Další články

Personalizované nabídky a slevové kódy nejen zvyšují zákaznickou spokojenost a věrnost, ale také přináší cílené a relevantní výhody. Tento článek se zaměřuje na klíčové výhody personalizace reklam, použití dat pro personalizaci, věrnostní programy a strategie cross-sell a up-sell. 

Zákazníci, kteří jsou s vašimi službami natolik spokojení, že je běží doporučit kamarádům, jsou snem každého podnikatele. Splňte si ho. Vytvořte perfektní zákaznický servis a automatizovaný systém prodeje, který v zákaznících zanechá skvělý dojem. Pomůže vám k tomu implementace chatbota. 

>
© 2024 Copy General, Všechna práva vyhrazena.

Zásady zpracování osobních údajů

Nastavení cookies