Co je to omnichannel a proč ho implementovat do zákaznického centra?

Marketingová komunikace
21. 2. 2023

Omnichannel je poměrně novým trendem v oblasti e-commerce, který využívá čím dál tím víc firem.  Zvyšte efektivitu komunikace a zapojte omnichannel do vaší strategie

Co je to omnichannel a proč ho implementovat do zákaznického centra?

 

Efektivní nastavení omnichannel strategie se zaměřuje nejen na marketingovou komunikaci, ale zahrnuje také zlepšení zákaznické zkušenosti prostřednictvím kontaktního centra a zákaznického servisu.

Co je to omnichannel z pohledu marketingu

S dynamickým a nezadržitelným vývojem technologií a různých aplikací přichází na straně firem potřeba pružně reagovat na to, jakým způsobem komunikují se zákazníky a prodávají své produkty. Omnichannel v praxi znamená využití různých komunikačních platforem a prodejních kanálů pro jedno marketingové sdělení současně. Důležitým aspektem je to, že jeden obsah je konzistentně komunikován, ale různou formou.

Omnichannel strategie využívá především digitálních technologií a jejich vzájemného propojení k maximální efektivitě komunikace s jedním zákazníkem. Důležitá je celková optimalizace jednotné strategie napříč všemi kanály.

Česko – království e-shopů?

Marketingové strategie se dnes zdaleka nezabývají jen offline reklamou. O slovo se hlásí čím dál tím víc propagace v online světě, stejně jako roste počet zákazníků, kteří preferují nákupy online. Podle aktuálních statistik je:

  • roční obrat v e-commerce více než 190 miliard Kč.

Navzdory tomu, že v loňském roce meziroční nárůst oproti roku 2021 mírně klesl o 12 %, s počtem více než 50 tisíců e-shopů se Česko řadí k „e-shopové velmoci“. A tady vstupuje do hry omnichannel!

Zákaznický zážitek

V takovém počtu konkurence se noví zákazníci těžko získávají, a ještě hůř udržují. Je to právě zákaznický zážitek, který hraje e-shopům prim. Díky zapojení omnichannel strategie do zákaznického centra rozhodně zvyšujete atraktivitu pro koncové uživatele a pozitivně ovlivňujete jejich loajálnost vůči dané značce.

Nejen že si usnadníte a zefektivníte komunikaci vy, zároveň získáte konkurenční výhodu pro zákazníka. Ten si může podle svých preferencí vybrat kanál pro komunikaci, který je mu nejbližší. Ať už to znamená obrátit se na zákaznický servis přes Whatsapp, e-mail, Messenger nebo prostřednictvím SMS. Buďte pro zákazníka více dostupní a on se k vám bude spokojeně vracet.

Omnichannel versus multichannel

Komunikaci skrze jednotlivé mediální kanály využívá i multichannel marketing. V praxi to znamená umístění reklamy v co nejvíce jednotlivých typech médií současně jako například v tisku, televizi, rozhlase, online nebo v rámci outdoorové reklamy či různých propagačních letáků. Cílem je maximální a rychlý zisk/konverze použitím co nejvíce kanálů, ale nebere se v potaz zákazník jako jednotlivec a jeho zážitek z nákupu.

Oproti tomu omnichannel je více personifikovaná strategie, v rámci které, se pro komunikaci také využívají různé kanály, ale řeší se potřeby a preference konkrétního zákazníka, na kterého se cílí. Tím se podporuje jeho loajalita vůči dané značce, a zvyšuje se pravděpodobnost opakovaného nákupu. Zisk možná nebude tak rychlý, jako u multichannelu, z dlouhodobého hlediska se ale tato strategie vyplatí. Hlavní rozdíl je v:

  • komplexnosti sdělení,
  • konzistenci sdělení,
  • optimalizaci cílů sdělení.

Vyšší zisk díky omnichannel strategii

Omnichannel může být zpočátku nákladnější než multichannel, avšak z dlouhodobého hlediska se vám zaručeně vyplatí. Podle statistik firem s implementovanou omnichannel strategií dosahují vyššího meziročního růstu ve srovnání se společnostmi, které mají nastavenou multichannelovou strategii. Chcete patřit mezi ně?

Sjednocení komunikačních kanálů může být jednodušší, než jste si mysleli. S námi budete mít jednotlivé platformy pod dozorem a vaše komunikace se zákazníky bude efektivnější. Kontaktujte nás a rádi vám pomůžeme všechny procesy v omnichannelové komunikaci nastavit.

Sdílet článek na sociálních sítích: > > >
Kontaktujte nás

Další články

Jak vytvořit nejlepší marketingové kampaně, které zaujmou a angažují vaše zákazníky? Jedním z nejefektivnějších nástrojů pro dosažení tohoto cíle je A/B testování. V článku se podíváme na to, jak může uživatelské testování významně přispět k optimalizaci hromadné personalizované e-mailové komunikace, a to skrze systematické experimentování a data-driven rozhodování, které zvyšuje efektivitu a relevanci marketingových kampaní.

Ačkoliv zlatá éra SMSek už je dávno za námi, SMS marketing rozhodně není! Určitě nad tímto jednoduchým a efektivním způsobem, jak oslovit zákazníky, neohrnujte nos a pojďte se naopak přiučit, jak ho pořádně chytit za pačesy. Sepsali jsme jeho hlavní výhody i praktické rady, jak ho využít.

>
© 2024 Copy General, Všechna práva vyhrazena.

Zásady zpracování osobních údajů

Nastavení cookies