Co je emailová automatizace a jak jí využít

Automatizace a personalizace
01. 11. 2021

Chcete taky návratnost marketingových kampaní s poměrem 42:1? Tak se rovnou pusťte do čtení o automatizaci emailových kampaní, ať víte, jak je efektivně využít pro svůj business a lepší komunikaci se zákazníky.

 

Co je emailová automatizace a jak jí využít

E-mailová automatizace


Nejjednodušší definice automatizace e-mailu je, že firma používá předem stanovené sady pravidel, které spouštějí zasílání e-mailů zákazníkům na základě jimi provedených akcí.


Mezi praktické příklady automatizovaných e-mailů patří např: + uvítací e-maily (pro případ, že se zákazník přihlásí k odběru služby) + e-maily pro obnovení hesla (když zákazník zapomene přihlašovací údaje) + propagační e-maily (speciální sezónní nabídky, výprodeje atd.) + připomenutí, že v jejich online nákupním košíku zbývají nějaké položky.


Automatizace e-mailů navíc zvyšuje efektivitu a zkušenosti zaměstnanců a zároveň zlepšuje zkušenosti zákazníků.


 Jak automatizace e-mailů zvyšuje efektivitu

Nejde jen o péči o zákazníky. Automatizace e-mailů může fungovat i pro vaši organizaci.

Můžete mít například velké týmy, které pracují na projektech se vzájemně závislými úkoly. Efektivitu a produktivitu můžete zvýšit nastavením pravidel pro odesílání automatických e-mailů v rámci týmů.

To může okamžitě upozornit dalšího člověka v řadě, že může začít plnit své úkoly, a také poskytnout užitečné dokumenty - přiložené nebo propojené - aby se zajistilo, že jsou všichni na stejné straně.

Možností využití je zde nepřeberné množství. Od týmu zabývajícího se marketingem obsahu, který vytváří whitepaper, až po tovární týmy, které obrábějí díly nákladních automobilů, a vše mezi tím - automatizace e-mailů pomáhá zvýšit efektivitu a produktivitu bez ohledu na odvětví.

 

Jak automatizace e-mailů zlepšuje zákaznickou zkušenost

Automatizace e-mailů poskytuje lepší zákaznickou zkušenost dvěma způsoby - personalizací a rychlou péčí o zákazníky ve velkém měřítku.

 

1. Personalizace

Spotřebitelé touží po personalizaci. V průzkumu, který jsme si nechali zpracovat, 47 % z nich uvedlo, že budou neosobní e-maily ignorovat. V jiném průzkumu, kterého se zúčastnilo 1000 dospělých v USA, 80 % respondentů uvedlo, že chtějí od prodejců personalizaci.


Co je to ale personalizace a jak zlepšuje zákaznickou zkušenost? A jak pomáhá automatizace e-mailů zlepšit CX pomocí personalizace?

Personalizace znamená, že se zaměřujete na poskytování individuální, smysluplné a relevantní komunikace se zákazníky. Jak se to týká jednotlivých podniků, je tak rozmanité, jak rozmanité jsou podniky a jejich zákazníci.

Obecná myšlenka je však následující - vaše firma sedí na pokladnici dat o zákaznících první strany, která můžete využít k zasílání něčeho tak jednoduchého, jako je kupón s přáním všeho nejlepšího k narozeninám nebo připomenutí doplnění zásob. Osobně jsem dostával upomínky na doplnění zásob, které vycházely z mého typického nákupního cyklu s přiloženým kupónem - a vsaďte se, že jsem zásoby doplnil.

Využití údajů první strany, které vám zákazníci poskytnou (nebo které můžete vypozorovat z jejich nákupní historie), vám pomůže vytvořit automatické e-mailové zprávy. Takto personalizované nabídky mohou být o 10 až 20 % nákladově efektivnější a zároveň generovat o 10-30 % vyšší příjmy a retenci.


 2. Rychlá péče o zákazníky ve velkém měřítku

Automatizace personalizovaných e-mailů vám umožní poskytovat péči o zákazníky ve velkém měřítku.

Můžete nastavit e-mailová pravidla, která provedou zákazníky celou zákaznickou cestou - od výchovy až po konverzi a všechny kroky mezi nimi. Ale ani tím to nekončí.
Jakmile váš zákazník například dokončí nákup, jedním z nejvíce uklidňujících e-mailů, které může obdržet, je e-mail s potvrzením platby. Ten jim sdělí, že jejich platba byla zpracována a že jednají s důvěryhodnou firmou.

Právě takové automatické e-maily jdou nad rámec klasického modelu "přilákat-vypěstovat-konvertovat", který v dnešní konkurenční digitální ekonomice prostě nestačí.



 Jak automatizovat e-maily


Nejprve se musíte integrovat s poskytovatelem e-mailových služeb. Dále si podle svých požadavků můžete vybrat způsob integrace - SMTP nebo HTTP.


SMTP


Integraci SMTP doporučujeme všem, kteří hledají rychlé a snadné nastavení bez kódu. Integrace prostřednictvím protokolu SMTP je nejlepší volbou pro firmy, které potřebují odesílat hromadné e-maily v krátkém čase. Bonusem navíc je, že tato metoda je flexibilní a lze ji použít se stávajícími aplikacemi.

Jedná se o nejjednodušší způsob integrace pro automatizaci e-mailů.


HTTP


Integrace protokolu HTTP nabízí vyšší rychlost doručování e-mailů, nižší latenci a přidává další vrstvu zabezpečení. Zvýšené možnosti jsou spojeny s náklady na složitost - HTTP je náročnější metoda integrace, ale v závislosti na případu použití může mít pro vaši firmu další výhody.


Automatizované doručování e-mailů


I když můžeme doporučit 10 osvědčených postupů pro zlepšení doručitelnosti e-mailů, můžeme rychle shrnout osvědčené postupy automatizovaného doručování e-mailů do dvou bodů:

  • Poskytovatelé internetových služeb vás rozpoznají jako dobrého odesílatele pomocí ověření SPF, DKIM a DMARC.
  • Používejte automatické zahřívání a vyhrazené IP adresy k ochraně své pověsti.

Automatizovaná analýza e-mailů

Nastavení pravidel pro automatizaci e-mailů je pouze prvním krokem. Abyste mohli automatizaci e-mailů maximálně využít, je třeba sledovat klíčové ukazatele výkonnosti.

Nejprve budete chtít sledovat ukazatele zapojení. Konkrétně se jedná o vaše otevření, kliknutí a události.
Vždy také sledujte případné chyby při odesílání. Analyzujte své kampaně a zjistěte, kde se chyby vyskytují, a poté přijměte opatření, abyste jim v budoucnu předešli.

Pokud jde o technické metriky, sledujte latenci a dobu odezvy. Jinými slovy metriky, které ukazují, jak rychle se vám daří odesílat kritické informace a jak rychle na ně reagují příjemci.

A konečně, sledujte své e-mailové kampaně pomocí sledování zapojení a přidejte vlastní parametry sledování, které nejlépe odrážejí váš případ použití. Díky tomu budete moci vyladit výkon automatických e-mailů tak, abyste dosáhli co nejlepších výsledků.

 

Sdílet článek na sociálních sítích: > > >
Kontaktujte nás

Další články

Personalizované nabídky a slevové kódy nejen zvyšují zákaznickou spokojenost a věrnost, ale také přináší cílené a relevantní výhody. Tento článek se zaměřuje na klíčové výhody personalizace reklam, použití dat pro personalizaci, věrnostní programy a strategie cross-sell a up-sell. 

Zákazníci, kteří jsou s vašimi službami natolik spokojení, že je běží doporučit kamarádům, jsou snem každého podnikatele. Splňte si ho. Vytvořte perfektní zákaznický servis a automatizovaný systém prodeje, který v zákaznících zanechá skvělý dojem. Pomůže vám k tomu implementace chatbota. 

>
© 2024 Copy General, Všechna práva vyhrazena.

Zásady zpracování osobních údajů

Nastavení cookies