Hledáte ideální nástroj, kterým byste v nákupní sezóně podpořili prodeje? Zkuste SMS marketing. Máme pro vás rady i konkrétní příklady.
Pro velké i malé obchodníky je Black Friday skvělou příležitostí, jak dramaticky zvýšit prodeje. Jste jedním z nich? Nenechte si takovou šanci proklouznout mezi prsty a zjistěte, jak efektivně oslovit zákazníky.
Nejlepší způsob, jak mohou malé podniky oslovit nakupující, i když nemají žádné obrovské rozpočty na marketing a propagaci, jsou SMS kampaně. Ty jde rychle a snadno nastavit a zároveň vám umožní přímý přístup k minulým i současným zákazníkům.
Protože jsme experti na SMS marketing a Black Friday se neúprosně blíží, máme pro vás několik nápadů na efektivní SMS kampaně. Představíme vám nejen teoretické poznatky, ale i praktické ukázky úspěšných SMS zpráv, které upoutají pozornost zákazníků a pomůžou vám podpořit prodej.
Tuto marketingovou kampaň můžete použít během prodejní sezóny nebo kdykoliv budete chtít navázat přímý kontakt se zákazníky, kteří se k odběru vašich zpráv přihlásili. Abyste pochopili, proč je SMS marketing tak výhodný, sepsali jsme pro vás několik důvodů:
Nesčetné studie prokázaly, že zákazníci utrácejí více u značek, které s nimi jednají jako s jednotlivci, respektují jejich preference a necílí na ně nerelevantní nabídky a produkty.
To je ještě důležitější v období výprodejů, kdy se zásoby i ceny zboží rychle proměňují a zákazníci se snaží najít výhodnou nabídku. Takže personalizujte a posílejte jen relevantní nabídky.
Rychlost a přímost SMS z ní dělá ideální kanál pro informování zákazníků o nejnovějších nabídkách produktů, o které mají zájem. O jejich dostupnosti, o stavu objednávek a následně – pokud se nákup uskuteční – o předpokládané době dodání a způsobu doručení.
SMS je levná, ale samozřejmě není zadarmo. Maximální návratnosti investic do takových marketingových kampaní tedy nejlépe zajistíte tím, že se zaměříte na lidi, u kterých je největší pravděpodobnost konverze.
Jak? Posílejte prostřednictvím SMS personalizované nabídky na základě produktů nebo služeb, které si zákazníci nedávno prohlédli na vašich webových stránkách. Také se soustřeďte na lidi, kteří nechali zboží v košíku, ale nenakoupili.
V období svátků lidé cestují více než kdykoli během roku. To narušuje se jejich běžný režim a mohou tedy být dlouho mimo svá pracoviště a domovy bez spolehlivého připojení k Wi-Fi.
Přístup k e-mailu a chatovacím aplikacím může být v tomto období nestálý. Zákazníci si také nebudou moci vyzvednout fyzickou poštu. Proto jsou SMS nejspolehlivějším způsobem, jak udržet kontakt se zákazníky bez ohledu na to, kde se nacházejí.
Jako obousměrný kanál pro zasílání zpráv mohou SMS pokrýt případy konverzačního marketingu a obchodování, které zvyšuje důvěru ve značku a podporuje dlouhodobou loajalitu.
Zákazníci tuto loajalitu projevují tím, že se přihlásí k odběru zpráv a projeví zájem o vaše produkty a propagační akce. Pomocí SMS můžete tuto loajalitu odměnit včasným přístupem ke slevám a speciálním nabídkám během prodejní sezóny.
Cílem SMS kampaně v prodejní sezóně je co nejdříve upoutat pozornost zákazníků a ukázat jim nabídku, která je zaujme natolik, že se rozhodnou nakoupit. Neváhejte k tomu využít různé prostředky – minulé nákupy, historii prohlížení webových stránek nebo behaviorální a geografickou segmentaci.
Pokud prodáváte zboží nebo služby online, jsou pro vás www stránky pochopitelně tím nejdůležitějším. Pomocí SMS můžete zákazníky nalákat k jejich návštěvě. Informovat klienty o nových produktech, o tom, kdy bude zboží opět skladem nebo o dalším obsahu, který by je mohl zajímat. Například příspěvky na blogu, produktová videa a recenze jsou pro zákazníka dobrou motivací k návštěvě vašich webových stránek.
Jako marketéři víme, že je 7× snazší a levnější udržet si zákazníka než získat nového. Pomocí SMS se můžete stávajícím zákazníkům nenásilně připomínat. Pokud u vás už jednou nakoupili, budou s větší pravděpodobností otevření dalším nabídkám, které jim pošlete.
Remarketing je proces kontaktování lidí, kteří projevili zájem o vaše produkty nebo služby, ale ještě nenakoupili. Mohli se zaregistrovat na vašich stránkách a prohlédnout si konkrétní zboží, objednat si katalog, zapojit se do vašeho věrnostního programu, nebo dokonce přidat zboží do košíku, ale ještě zkrátka nic nekoupili.
Díky přidání těchto lidí do remarketingových SMS kampaní získáte druhou šanci na jejich přesvědčení. Pošlete jim nabídku slev nebo využijte zmíněnou personalizaci k atraktivnějšímu představení produktů.
Tip: Remarketing pomocí SMS můžete využít i u zákazníků, kteří u vás nakoupili, a to zasláním dalších nabídek nebo využitím křížových prodejů.
Pokud máte fyzické prodejny, pak je účinnou taktikou oslovení lidí, kteří se nacházejí v blízkosti jedné z nich. Uděláte to prostřednictvím geolokačních schopností chytrých telefonů. Jakmile se zákazník ocitne poblíž prodejny, pošlete mu slevový kód nebo jen napíšete: „Dobrý den, vidíme, že jste blízko, rádi vás přivítáme v naší prodejně.“
Před lety by to možná mohlo působit trochu strašidelně, je dnes se už jedná o všeobecně přijímanou taktiku. Tedy za předpokladu, že nejste příliš vlezlí a nebombardujete lidi přehnaným množstvím zpráv.
Pokud vystavujete na veletrzích nebo konferencích, může být tato taktika mimořádně úspěšným způsobem, jak přimět zákazníky k návštěvě vašeho stánku.
Recenze zákazníků byly důležitým zdrojem prodejních kontaktů již před pandemií, ale nyní jsou zcela klíčové. Lidé, kteří nemají čas nebo chuť navštívit fyzické prodejny – a nemají tedy šanci přijít do styku s výrobky – se rozhodují především na základě recenzí jiných zákazníků.
Proto byste měli usilovat o dostatečné množství kvalitních recenzí. SMS jsou nejpřímějším způsobem, jak si je od zákazníků vyžádat.
Na závěr pro vás máme několik slibovaných praktických ukázek, jak natextovat úspěšnou SMS kampaň pro Black Friday a předvánoční akce.
Tip: Pamatujte: aby si lidé vaše zprávy opravdu přečetli, je zapotřebí víc než jen chytlavá textace. Zákazníci mnohem častěji provedou konverzi, pokud jsou zprávy personalizované a nabízejí něco, co je skutečně zajímá.
Představte si orchestr, kde každý nástroj hraje svoji melodii nezávisle na ostatních. Zvuk je sice hlasitý, ale spíše chaotický než harmonický. Potřebuje dirigenta, který sjednotí tyto různorodé zvuky do jedné symfonie, kde se nástroje vzájemně doplňují a vytvářejí dokonalý celek. Tímto dirigentem je ve světě marketingové komunikace omnichannel strategie. Pojďte si přečíst, jak ji naplno využít.
Jak vytvořit nejlepší marketingové kampaně, které zaujmou a angažují vaše zákazníky? Jedním z nejefektivnějších nástrojů pro dosažení tohoto cíle je A/B testování. V článku se podíváme na to, jak může uživatelské testování významně přispět k optimalizaci hromadné personalizované e-mailové komunikace, a to skrze systematické experimentování a data-driven rozhodování, které zvyšuje efektivitu a relevanci marketingových kampaní.