E-mail je nejběžnější způsob komunikace se zákazníky. Existuje ale mnohem více možností, jak budovat dlouhodobý vztah se svými klienty. V čem e-mailing vyniká a kde naopak zaostává? Srovnali jsme ho s chatovací aplikací Whatsapp – přečtěte si, jak to dopadlo.
E-mail marketing patří mezi nejpoužívanější komunikační kanály mezi firmou a zákazníkem. Slouží k budování dlouhodobého vztahu se zákazníky, zároveň pomocí něj posilujete svůj brand. E-mail marketing rozhodně vyžaduje promyšlenou strategii, jinak o své zákazníky můžete přijít. Nevyhovuje totiž každému, nicméně 74 % uživatelů z věkové skupiny Boomers považují e-mail jako nejosobnější způsob elektronické komunikace se značkou. Co všechno lze tímto způsobem komunikovat?
Komunikace se zákazníky prostřednictvím e-mailu patří mezi neoblíbenější. Většina lidí je na tento způsob komunikace zvyklá, dnešní doba ale nabízí mnohem více možností. Proč vsadit právě na e-mail?
E-maily nemusíte odesílat ručně, stačí nastavit automatizaci, která v nastavený datum a čas rozešle e-maily na vybrané adresy. Automatizované e-maily zefektivní proces komunikace se zákazníky a uvolní ruce vašim kolegům.
Výhodou e-mail marketingu je možnost personalizace posílaných zpráv. Pomocí jednoduchých značek můžete e-maily nastavit tak, aby každého zákazníka individuálně oslovily. To ho zaujme a e-mail bude úspěšnější.
Platformy, přes které e-maily odesíláte, vám umožňují sledovat podrobné statistiky. Většinou můžete vidět počet otevření, prokliků, jak dlouho lidé strávili čtením e-mailu, nebo kolik lidí odhlásilo svůj odběr. S těmito informacemi můžete dál pracovat a komunikaci se zákazníky ještě vylepšit.
Každý kanál má své pro i proti. Jaká jsou slabá místa e-mailingu?
I přesto, že jsou lidé na e-mailové kampaně zvyklí, některé e-maily končí rovnou ve spamu. Důvodem může být nastavení e-mailové schránky a lze tomu částečně předejít správnou segmentací publik a odstraněním neexistujících nebo nereagujících kontaktů. Někdy může vaše práce ale zkrátka přijít vniveč.
Může se zdát, že jde o výhodu, nicméně příliš dlouhé e-maily nikdo nečte. Velká část lidí navíc prohlíží e-mailovou schránku přes mobil, kde i poměrně krátký e-mail vypadá jako nekonečně dlouhý. Lidé mohou přehlédnout odkaz nebo hlavní sdělení a neprojeví žádnou reakci.
Abyste mohli své zákazníky kontaktovat, potřebujete jejich souhlas, který mohou kdykoliv zrušit a komunikace je tím pádem v troskách. Nespoléhejte se proto pouze na e-mail a mějte v záloze více komunikačních kanálů.
Aplikace Whatsapp má 2 miliardy uživatelů, čímž se stává nejpoužívanější chatovací aplikací na světě. Jde o velmi jednoduchý a spolehlivý komunikační kanál, pomocí kterého mohou střední i velké firmy oslovit zákazníky po celém světě. Doba se vyvíjí a s ní i požadavky zákazníků, kteří nechtějí na svou odpověď čekat několik dnů – chtějí komunikovat hned, jak je tomu zvykem na sociálních sítích. A právě to moderní chatovací aplikace umožňují. Whatsapp nabízí jak komunikaci s konkrétním člověkem, tak i skupinovou. Zákaznická komunikace působí v tomto případě osobněji a může ve srovnáním s jinými platformami až 7× zvýšit konverze.
Rychlá doba vyžaduje rychlou a efektivní elektronickou komunikaci, kterou Whatsapp rozhodně nabízí. Jaké další výhody přináší?
V komunikaci na Whatsappu můžete využít chatbota, který odpoví například na nejčastější otázky zákazníků, a to ihned. Tato možnost funguje skvěle jako customer support. Ušetří vám čas a zákazník bude díky rychlé reakci velmi spokojený.
Whatsapp podporuje multimédia. Využijte toho a komunikujte kreativně – posílat můžete fotky, videa a jakékoliv přílohy. Se zákazníkem si v případě nejasností můžete ihned zavolat.
V komunikaci na Whatsapp musí být vaše sdělení opravdu co nejkratší, máte totiž omezený počet slov. Díky tomu ale zákazník velmi rychle pochopí, o co jde a projeví reakci.
V čem může být komunikace se zákazníky přes Whatsapp problém?
Bohužel se nedozvíte, kolik lidí si vaši zprávu přečetlo a zda se proklikli dál. Žádné podrobné statistiky nejsou k dispozici. Na stejný problém ale narazíte při komunikaci na jakékoliv sociální síti.
Vzhledem k tomu, že je Whatsapp aplikace, lidé si ji musí stáhnout a zadat své telefonní číslo, aby ji mohli používat. Tím se omezuje počet lidí, které můžete přes Whatsapp oslovit. Navíc vyžaduje připojení k internetu.
Stejně jako u e-mailu, potřebujete souhlas, abyste své zákazníky mohli kontaktovat.
Neexistuje správné řešení. Záleží na tom, jaký je váš cíl a jaké publikum oslovujete. Poznejte své zákazníky a zjistěte, který způsob elektronické komunikace jim vyhovuje nejvíce. Většině firmám doporučujeme omnichannel komunikaci, která zahrnuje kombinaci několika kanálů. Obraťte se na nás a společně najdeme ideální řešení přesně pro vás.
Personalizované nabídky a slevové kódy nejen zvyšují zákaznickou spokojenost a věrnost, ale také přináší cílené a relevantní výhody. Tento článek se zaměřuje na klíčové výhody personalizace reklam, použití dat pro personalizaci, věrnostní programy a strategie cross-sell a up-sell.
Zákazníci, kteří jsou s vašimi službami natolik spokojení, že je běží doporučit kamarádům, jsou snem každého podnikatele. Splňte si ho. Vytvořte perfektní zákaznický servis a automatizovaný systém prodeje, který v zákaznících zanechá skvělý dojem. Pomůže vám k tomu implementace chatbota.