Typy chatbotů: Jací jsou automatičtí operátoři zákaznických služeb?

Automatizace a personalizace
05. 4. 2023

Stále více společností využívá služeb chatbotů pro svůj byznys. A dává to smysl. Chatbot totiž simuluje lidskou interakci a odpovídá na dotazy, čímž snižuje zatížení zaměstnanců, ale pomůže i uzavřít obchod. Hodí se na všechny platformy a pro různé druhy podnikání.

Typy chatbotů: Jací jsou automatičtí operátoři zákaznických služeb?

Co je to chatbot? 

Chatbot je počítačový program, který dokáže komunikovat s uživateli v reálném čase prostřednictvím chatovacího rozhraní. To může být přímo na webu, ale i kdekoliv jinde. Chatbota lze implementovat na sociální sítě, do SMS konverzace nebo na jakoukoliv jinou platformu. Tam pak odpovídá na dotazy, případně umí plnit i různé další úkoly. 

Jaké jsou typy chatbotů? 

Existují dva typy chatbotů, které se zásadním způsobem liší. 

AI chatbot 

Umělá inteligence je v současné době snad nejskloňovanějším termínem ve světě IT. Jednou z oblastí, kde ji lze implementovat, jsou právě chatboti. Chatbot na bázi umělé inteligence se umí učit, odpovídá v závislosti na kontextu, simuluje emoce a v ideálním případě může být konverzace s ním k nerozeznání od konverzace s člověkem.  

V současné době jsou však AI chatboti velmi nároční na implementaci, takže se v běžných úlohách nepoužívají. Jejich čas ale ještě přijde. 

Chatbot s naprogramovanými scénáři 

Prakticky ve všech běžných situacích se setkáte s mnohem jednodušším typem chatbota. Tedy tím předem naprogramovaným na specifické dotazy, na které se může uživatel zeptat. Ten spoléhá na konkrétní odpovědi, které jsou definovány jeho programátory. Klasičtí chatboti s naprogramovanými scénáři jsou relativně jednoduší a lze je vyvinout pomocí různých aplikací. 

Chci svého chatbota

Například chatbota pro online shop, který bude odpovídat na základní a často se opakující uživatelské dotazy, není složité vytvořit. Právě v tom tkví velká výhoda takového chatbota. Lze ho levně vytvořit i implementovat a jeho samotný provoz už většinou nic nestojí. 

Šikovně vytvořený chatbot může sloužit i jako náhrada formuláře třeba při vytváření smlouvy. Místo toho, aby uživatel vyplňoval políčka dotazníku, který se mu může zdát na pohled dlouhý, odpovídá chatbotovi, který se ho postupně ptá na jednotlivé údaje.  

Nejčastěji se ale s chatbotem setkáváme v oblasti zákaznických služeb. Zde jsou jeho největšími výhodami nonstop dostupnost, okamžité reakce na dotazy a také „nezdolnost“. Chatbot se nikdy neunaví odpovídáním na stále stejné dotazy o produktech, službách nebo otevíracích dobách. I ty dotazy, které chatbot zodpovědět neumí, umí v některých případech alespoň roztřídit a následně je předá lidskému pracovníkovi, který pak v konverzaci pokračuje na stejné platformě. Uživatel si tedy ani nemusí všimnout přechodu mezi chatbotem a člověkem na druhé straně. 

O vyřešení mnoha jednodušších požadavků a dotazů se ale chatbot v online shopu nebo kdekoliv jinde postará sám. K lidským operátorům se tím pádem nedostávají banální dotazy a nemusí se jimi zabývat. Výrazně se tak sníží zátěž lidských zdrojů, což šetří náklady. 

Na druhou stranu se k chatbotům váží i nevýhody. Chatbot nemá emoce, neumí řešit složitější situace a občas mohou být jeho odpovědi mimo mísu. 

Sdílet článek na sociálních sítích: > > >
Kontaktujte nás

Další články

Personalizované nabídky a slevové kódy nejen zvyšují zákaznickou spokojenost a věrnost, ale také přináší cílené a relevantní výhody. Tento článek se zaměřuje na klíčové výhody personalizace reklam, použití dat pro personalizaci, věrnostní programy a strategie cross-sell a up-sell. 

Zákazníci, kteří jsou s vašimi službami natolik spokojení, že je běží doporučit kamarádům, jsou snem každého podnikatele. Splňte si ho. Vytvořte perfektní zákaznický servis a automatizovaný systém prodeje, který v zákaznících zanechá skvělý dojem. Pomůže vám k tomu implementace chatbota. 

>
© 2024 Copy General, Všechna práva vyhrazena.

Zásady zpracování osobních údajů

Nastavení cookies